Bizikidetza dinamizatzeko botere-harremanak horizontaltzea eta hizkuntza jabegabetzea
View/ Open
Date
2021-04-15Author
Loiarte Arzallus, Ane
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Ikerketa honetan, gaur egun haurrek zein motatako harremanak dituzten eta harreman horietan hizkuntzak zer-nolako garrantzia duen aztertzen da.
Ikerketa gauzatzeko 4 urteko haurren gela bat aztertu da. Horretarako, bi ikerketa-tresna erabili dira: alde batetik, egunerokoa eta bestetik, gelako tutoreari egindako elkarrizketa.
Lan honetatik ondoriozta dezakegu bizikidetza dinamizatzeko botere- harremanak birmoldatu egin behar direla, horizontalera eramanez. Bestetik, hizkuntzak izan dezakeen boterea jabegabetu behar dela ikusi da, hizkuntza bat jakiteagatik inor inoren gainetik egon ez dadin. Modu honetan, hizkuntza bakoitzari dagokion lekua emango zaio eta besteen aurrean ez da indargabetuko. Beraz, boterea duen orok botere horri uko egin beharko dio bizikidetza dinamizatzeko. [ES] En esta investigación se analiza el tipo de relaciones que tienen actualmente
los niños y niñas y la importancia del lenguaje en dichas relaciones.
Para llevar a cabo la investigación se ha analizado un aula de niños y niñas
de 4 años de edad. Para ello, se han utilizado dos herramientas de investigación:
por un lado, el diario y por otro, la entrevista a la tutora del aula.
En este trabajo se deduce la necesidad de horizontalizar las relaciones de
poder para dinamizar la convivencialidad. Por otro lado, se ha visto que hay que
desempoderar los idiomas para que nadie esté por encima de nadie por saber una
lengua. De este modo, se dará a cada lengua el lugar que le corresponde y no se
debilitará frente a las demás. Por lo tanto, quien tenga poder tendrá que renunciar a
ese poder para dinamizar la convivencialidad.
1 [EN] This research goes over the type of relationships that children currently have
and the importance of language in those relationships.
In order to carry out this research, a classroom of four-year-old children was
analyzed. Two research tools have been used for this purpose: on one hand, the
diary and on the other, the interview with the classroom tutor.
In this work, we deduce the need to reconvert power relations to boost
conviviality, transferring them to the horizontal. On the other hand, it has been seen
that is necessary to disempower the power that a language may have so that no one
is above anyone because they know a language. In this way, each language will be
given its rightful place and will not be abrogated in relation to the others. Therefore,
everyone who has power will have to give up that power to make conviviality more
dynamic.