Heziketa fisikoa Heziberri berrian: gidalerroak eta argudioak azaltzen
View/ Open
Date
2021Author
Aracama, Astrid
Founaud Cabeza, Maria Pilar
Metadata
Show full item record
Tantak 33(2) : 29-47 (2021)
Abstract
Euskadiko Oinarrizko Hezkuntza arautzen duen Heziberri 2020 plana bukatzear dago. Testu hau heziketa fisikoaren arloak Heziberri berrian izan beharko lituzkeen irizpideen aurkezpen bat da. Jakina da indarrean dagoen dekretuak akzio motorraren zientziaren hainbat kontzeptu gako hartzen dituela bere baitan, jokabide motorra edo portaera motorra kasu. Orain berritzear dagoelarik, egokia ikusi da akzio motorrean oinarritzen den eta praxiologiarekiko koherentea den heziketa fisiko batek izan beharko lituzkeen irizpideak azaltzea. Heziketa fisikoaren barne logika aurkeztu ondoren, berariazko berezitasuna ematen dion akzio motorra kontutan hartuz, esku-hartzea osatzen duten arlo legegile, pedagogiko eta didaktikoak azaltzen dira. Beti ere akzio motorrean oinarritutako heziketa fisikoak arlo horietako bakoitzean bete beharko lituzkeen gidalerroak erakutsiz. Heziketa fisiko moderno bat eraikitzeko zutabeak jasoz eta irakasleon jarduna argituz eta zentzuz betez, Heziberri berrian jokabide motorren hezkuntza bermatzea da xedea.; Heziberri 2020, the plan that regulates basic education in the Basque Country, is com-ing to its end. This paper is a reflection on the elements to be taken into account when designing the new plan. It is known that the existing decree includes several key concepts of the science of motor ac-tion, such as motor behaviour or motor conduct. Now that it is about to be reviewed, it has been found appropriate to set out the criteria for a physical education based on motor action and consistent with praxeology. After the introduction of the internal logic of physical education, the legislative, pedagogi-cal, and didactic areas of intervention are explained by considering the motor action, which gives and assures its distinctive characteristics. Our aim is to set the foundations of a modern physical education on a rationale able to explain and give sense to the action of physical educators.