Nola egin lekua ikasleen intuizioei goi-mailako hezkuntzan?
View/ Open
Date
2021Author
Huegun Burgos, Asier
Gamboa Ruiz de Eguilaz, Eider
Jauregi Etxaniz, Pello
Metadata
Show full item record
Tantak 33(2) : 113-130 (2021)
Abstract
Draft SentiGrAL is presented in the article. The goal has been to build new spaces of thought, from bodily sensations, in the process of creating a Final Project Degree (FPD) in higher education. For this purpose, given the study of the processes of search, exercises have been developed which have a axial view of the body, in order to deepen it. All these exercises have been taken up in a didactic guide. The basic idea of all this is to take experience and intuition as a source of knowledge that enables students to develop their abilities, to take them as a cornerstone in the deliberative processes of the FPD of Social Education and Pedagogy. Research has a methodological interpretive view, and qualitative tools have been used to collect data. The students have been interviewed to raise their perception of the proceedings. Significant results have been obtained in the reflective processes as to the function of bodily sensations. For the study of sensations has enriched the process of thought. As a consequence, we can understate the fact that the didactic guide created has the character of training for students and is helpful to the search processes.; Artikuluan SentiGrAL proiektua aurkezten da. Helburua pentsamendu-espazio berriak eraikitzea izan da, gorputz-sentsazioetatik abiatuta, goi-mailako hezkuntzan Gradu Amaierako Lana (GrAL) sortzeko prozesuan. Horretarako, arakatze-prozesuetan oinarritutako ikaskuntza aintzat hartuta, gorputz-ikuspegia ardatz dituzten ariketak garatu dira, ikaskuntza mota horretan sakontzeko. Ariketa horiek guztiak gida didaktiko batean jaso dira. Horren guztiaren oinarrizko ideia da esperientzia eta intuizioak ikasleen gaitasunak garatzeko balio duen ezagutza-iturritzat hartzea, Gizarte Hezkuntzako eta Pedagogiako graduetako GrALetan egiten diren gogoeta-prozesuetan giltzarri gisa hartzeko. Ikuskera metodologiko interpretatzailea du ikerketak, eta datuak biltzeko tresna kualitatiboak erabili dira. Ikasleei elkarrizketak egin zaizkie prozesuaren gaineko hautematea jasotzeko. Emaitza esanguratsuak lortu dira gogoeta-prozesuetan gorputz-sentsazioek duten funtzioari dagokionez ere. Izan ere, sentsazioetan arakatzeak gogoeta-prozesua aberastu du. Ondorio moduan, azpimarra dezakegu sortutako gida didaktikoak ikasleentzako prestakuntza izaera duela, eta arakatze prozesuetarako lagungarria dela.