Eskola-materialaren izaera, garrantzia eta kudeaketa
View/ Open
Date
2022Author
Picabea Aranjuelo, Sara
Echevarria Izaga, Eztizen
Pérez Sarasua, Naiara
Pérez Martínez, Iván
Metadata
Show full item record
Tantak 34(2) : 7-27 (2022)
Abstract
This article emphasizes the everyday difficulties in the management of school material, and the ultimate aim is to make various proposals that may improve the management of school material, both at the Basque Country and at the State level. Many families have difficulty paying for school material during compulsory education breaks, and the influencers of the Basque educational community emphasize that the swirling of resources and the lack of clear protocol leads to confusion and displacement. Likewise, many teachers have acknowledged that school material is a secondary issue and is not in the educational debate, and the complete settlement of the COVID-19 showed that it is very important to rethink school material, its influence, management and educational capacity within a few years after the pandemic began. We maintain the ideal principle that education can transform society, and that educational independence is indispensable to this end. It also requires educational policies to ensure every person enters to and maintains in education, whatever their socio-economic situation. The educational community should generally think about school material, redefine it according to social and educational changes, define the means of acquiring it, and reflect on the influence it has on society and the environment at present.; Artikulu honek eskola-materialaren kudeaketan egunerokoan dauden zailtasunak azpimarratzen ditu, eta azken helburua eskola-materialaren kudeaketa hobetu dezaketen hainbat proposamen egitea da, bai EAEn, bai estatu-mailan. Datuek erakusten dute familia askok zailtasunak dituztela derrigorrezko hezkuntzako etapetan eskola-materiala ordaintzeko, eta euskal hezkuntza-komunitateko eragileek azpimarratzen dute baliabideen zurrunbiloak eta protokolo argirik ezak nahasmendua eta deskoordinazioa dakartela berekin. Era berean, irakasle askok aitortu dute eskola-materiala bigarren mailako gaia dela eta ez dagoela hezkuntza-eztabaidan, eta COVID-19ak eragindako erabateko konfinamenduak agerian utzi zuen baliabide-desberdintasunetik abiatuta, oso garrantzitsua dela eskola-materiala, haren eragina, kudeaketa eta hezigarritasuna pandemia hasi eta urte batzuetara birpentsatzea. Hezkuntzak gizartea eralda dezakeela dioen printzipioari eta idealari eusten diogu, eta hezkuntza-independentzia ezinbestekoa dela helburu horretarako. Era berean, hezkuntza-politikak behar dira, pertsona orori bermatzeko hezkuntzan sartzea eta irautea, haien egoera sozioekonomikoa edozein dela ere. Hezkuntza-komunitateak, oro har, eskola-materialari buruz pentsatu behar du, gizarte- eta hezkuntza-aldaketen arabera birdefinitu, material hori eskuratzeko modua zehaztu, eta gaur egun gizartean eta ingurumenean duen eraginari buruz hausnartu. Gako-hitzak: lehen hezkuntza, eskola-materiala, baliabideen kudeaketa, laguntza didaktikorako materiala, hezkuntza-kalitatea, berdintasuna.