Mujeres de anuncio. Evolución de los modelos de identidad femenina en la publicidad española
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Date
2016Author
Rebollo Espinosa, María José
Metadata
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Cabás (15) : 167-176 (2016)
Abstract
The Pedagogical Museum of the Faculty of CC. Education of the University of Seville, continuing its research and dissemination of the history of Spanish education through a critical teaching, has launched since November a new exhibition funded by the Equality Unit of the University. Starting from the basic principle that the Museum must constantly put past and present relationship, and the premise that advertising is a powerful mechanism for informal education and, at the same time, an effective source for historical and educational research, the purpose essence of this experience has been to show how it has evolved the image of women offered as a model in the ads of the Spanish magazines of the twentieth century.; El Museo Pedagógico de la Facultad de CC. de la Educación de la Universidad de Sevilla, continuando con sus tareas de investigación y difusión de la Historia de la educación española a través de una didáctica crítica, ha puesto en marcha desde noviembre una nueva exposición financiada por la Unidad de Igualdad de dicha Universidad. Partiendo del principio básico de que el Museo debe poner constantemente en relación pasado y presente, y de la premisa de que la publicidad es un potente mecanismo de educación informal y, a la vez, una eficaz fuente para la investigación histórico-educativa, la finalidad fundamental de esta experiencia ha sido mostrar cómo ha evolucionado la imagen de las mujeres ofrecida como modelo en los anuncios gráficos de las revistas españolas del siglo XX.