Examinar por departamento (cas.) "Didáctica de la Matemática y de las Ciencias Experimentales"
Now showing items 21-40 of 50
-
Estudio longitudinal de la capacidad de representación simbólicade niños y niñas en el ciclo 3-6 de Educación Infantil al abordar tareas relativas a dictados matemáticos
(UNESP - Universidade Estadual Paulista, 2019-08)Resumen En este trabajo se utilizan los dictados matemáticos, como enfoque didáctico-instrumental, para realizar un estudio longitudinal sobre la capacidad de representación matemática de niños y niñas en edades tempranas, ... -
Geometriaren irakaskuntza lehen hezkuntzan GeoGebra erabiliz
(2018)Gradu Amaierako Lan honek Lehen Hezkuntzako azken zikloan geometria lantzeko ariketa bilduma eraginkor eta hezigarri bat sortzea du helburu, betiere Geogebra erreminta informatikoa giltzarri. Horretarako, IKTek hezkuntzan ... -
Gorputz Hezkuntza, Matematikarako konpetentzia garatzeko arloa
(2018)[EUS] Gradu Amaierako Lan honetan, Lehen Hezkuntzako Matematikako edukiak lantzeko Gorputz Hezkuntza ikasgaiaren bidezko errekurtso didaktikoa sortu da. Horretarako, zenbait jolas eta jarduera proposatu dira, proposamenean ... -
Habilidades sociales y contextos de la conducta social
(Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, 2008)[Es] Las habilidades sociales, o habilidades interpersonales, han sido objeto de creciente interés durante los últimos años en psicología social, clínica y educativa; y, sin embargo, tanto su evaluación como la intervención ... -
Identifying Green Infrastructure as a Basis for an Incentive Mechanism at the Municipality Level in Biscay (Basque Country)
(MDPI, 2018-01-10)The contributions of green infrastructure (GI) to human well-being have been widely recognised; however, pathways for its systematic implementation are missing. Local governments can play a crucial role in the conservation ... -
Improvement of low flows simulation in the SASER hydrological modeling chain
(Elsevier, 2023-01)The physically-based, spatially-distributed hydrometeorological model SASER, which is based on the SURFEX LSM, is used to model the hydrological cycle in several domains in Spain and southern France. In this study, the ... -
Information about Human Evolution: An Analysis of News Published in Communication Media in Spanish between 2015 and 2017
(MDPI, 2021-07-03)The present study examines a sample of 220 pieces of news related to human evolution, written in Spanish and published over a period of two years, both in digital and print media. The aim of this study is to assess the ... -
Integrating Mathematics and Science Teaching in the Context of Education for Sustainable Development: Design and Pilot Implementation of a Teaching-Learning Sequence about Air Quality with Pre-Service Primary Teachers
(MDPI, 2021-04-18)This article presents an interdisciplinary teaching–learning sequence (TLS) about air quality for pre-service primary teachers using an organic learning garden. The design involved a curricular integration of concepts and ... -
-
Kinetic modelling for concentration and toxicity changes during the oxidation of 4-chlorophenol by UV/H2O2
(Nature, 2021-08-03)This work develops a kinetic model that allow to predict the water toxicity and the main degradation products concentration of aqueous solutions containing 4-chlorophenol oxidised by UV/H2O2. The kinetic model was developed ... -
Matemáticas a través de los cuentos en educación infantil
(2018)[ES] En el presente trabajo se pretende indagar sobre el valor didáctico del cuento como herramienta para enseñar conceptos matemáticos. Para ello se recopila y sintetiza información fundamentada relativa a la importancia ... -
Metals, nonmetals and metalloids in cigarette smoke as hazardous compounds for human health
(Elsevier, 2024-05)Cigarette smoke contains many chemicals that are harmful to both smokers and non-smokers. Breathing just a little cigarette smoke can be harmful. There are >7000 chemicals in cigarette smoke, at least 250 are known to be ... -
Modelización de fenómenos geológicos en la formación del profesorado. Papel de la salida de campo, del uso de datos del entorno y del trabajo con maquetas.
(2022-12-16)Implicar al alumnado en actividades propias de la ciencia es necesario para situar el aprendizaje en su contexto y para desarrollar la competencia científica. Estas actividades se vienen englobando en tres prácticas ... -
Los museos interactivos de ciencias como recurso didáctico en la formación inicial del profesorado de Educación Primaria
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua, 2010-11-26)En este trabajo de tesis doctoral se ha intentado diseñar y desarrollar puentes entre contextos formales y no formales de aprendizaje de las ciencias, integrando en la programación de aula una visita a un centro interactivo ... -
Organic Learning Gardens in Higher Education: Do They Improve Kindergarten Pre-service Teachers’ Connectedness to and Conception of Nature?
(Frontiers Media, 2020-03-10)Studies have shed light on the idea that people who have experiences in natural settings might be more aware of the environment. Learning gardens, as outdoor contexts, might contribute to the development of students' ... -
Perceptions and Consumption of Bottled Water at the University of the Basque Country: Showcasing Tap Water as the Real Alternative towards a Water-Sustainable University
(MDPI, 2018-09-26)This paper examines the beliefs and environmental attitudes of university individuals towards bottled and tap water use and examines tap and bottled water availability and sales volumes at the University of the Basque ... -
Proceso de toma de decisión y dinámicas sociales de grupos de estudiantes universitarios en la discusión sobre un problema sociocientífico abierto
(Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, 2011)[Es] En este artículo se analizan las discusiones orales producidas a lo largo del proceso de toma de decisión acerca de un problema ambiental abierto, en tres grupos de estudiantes universitarios. Se ha estudiado el proceso ... -
Razonamiento y aprehensión ante una tarea geométrica: análisis de la pertinencia didáctica de una trayectoria de aprendizaje en educación infantil
(Universidade Estadual Paulista, 2022-04)En esta investigación se analiza la pertinencia didáctica de una trayectoria hipotética de aprendizaje diseñada para fomentar la aprehensión y razonamiento geométrico en aprendices de cuatro y cinco años cuando realizan ... -
Revisión de experiencias sobre prácticas científicas en secuencias educativas de geología con trabajo de campo
(Universidad de Cádiz. Departamento de Didáctica, 2022-01)In order to develop scientific competence, students have to appropriate scientific culture through scientific practices. In geology teaching, the field is also a context for enculturation. The interrelation between practices ... -
Secondary Education Students’ Beliefs about Mathematics and Their Repercussions on Motivation
(MDPI, 2020-03-06)This research analyses the role of the affective dimension in learning mathematics during secondary education. In particular, the evolution of motivation and beliefs according to the students’ academic level, as well as ...