Search
Now showing items 1-8 of 8
Valores y contravalores en dibujos animados
(AIDIPE2017, XVIII Congreso Internacional de Investigación Educativa y AIDIPE Asociación Interuniversitaria de Investigación Pedagógica, 2017-06)
[ES] En el marco de una investigación relativa al “consumo mediático infantil, nivel atencional y valores percibidos en personajes de ficción”, se presentan los resultados obtenidos al analizar el contenido en valores y ...
Narrative skill and identification of values and countervalues in cartoons by Primary Education students
(Anales de Psicología / Annals of Psychology, 2019-04-07)
[EN] This research analyses whether the structure (non-narrative or narrative) that characterizes cartoons affects the narrative skill and identifi-cation of values and countervalues, as opposed to personal (age, school ...
Structure of cartoons, narrative skills and perception of values/countervalues in primary school
(Taylor and Francis, 2019-08-27)
This study analyses whether narrative skill and the perception of
values/countervalues among students in primary school vary according to the
structure (narrative vs non-narrative) of the episodes of fiction viewed, the ...
Parental mediation of the Internet use of Primary students: beliefs, strategies and difficulties
(Comunicar, 2018-01-01)
[ES] El uso de Internet de los niños y las niñas a edades cada vez más tempranas constituye un reto para las familias, las escuelas y la política educativa y social en la actualidad. Se presenta una investigación cualitativa ...
Values and emotions in children’s audiovisual fictional narratives
(Comunicar, 2016-04-01)
[EN] The aim of this study is to identify which values and emotions are transmitted in the favorite fictional TV programs of children aged between 8 and 12, according to their particular type of structure. Based on the ...
Habilidades narrativas, valores y relatos personales digitales: una propuesta metodológica para Educación Primaria
(Universitat de Barcelona, 2017)
La finalidad general de este trabajo es presentar una propuesta metodológica para la educación en valores a través de contenidos mediáticos de ficción, basada en una investigación previa sobre la relación entre el consumo ...
Mediación parental del uso de Internet desde una perspectiva de género
(Instituto de Investigación y Desarrollo Educativo (Baja California, México), 2020-01-31)
[ES]El objetivo de esta investigación es conocer la percepción de los progenitores sobre el uso de Internet de
sus hijos/as, así como sus prácticas de mediación para promover los beneficios y evitar los riesgos en la
red. ...
Family involvement and school effectiveness in primary education
(Ediciones de la Universidad de Murcia, 2023-01-01)
[EN] The commonly accepted premise that collaboration among the educational community leads to school improvement and greater student achievement is not always fulfilled due to the diverse reality of schools and various ...