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dc.contributor.authorKilduff, Kerry
dc.contributor.authorNúñez Tabales, Julia M.
dc.date.accessioned2016-11-21T09:41:24Z
dc.date.available2016-11-21T09:41:24Z
dc.date.issued2016-11
dc.identifier.citationCuadernos de Gestión 17(1) : 83-104 (2017)es
dc.identifier.issn1131-6837 (print)
dc.identifier.issn1988-2157 (online)
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/19562
dc.description.abstract[EN] Country Branding -a relatively new type of marketing and public diplomacy- is a developing field and a tool that governments use to promote their goods and services and to enhance awareness about their country, promote tourism, increase trade and attract foreign direct investment (FDI) and talent. A Country Brand is more than a sum of its products. The purpose of this literature review is to investigate the key components of international and intercultural transactions and to focus on how these influence the Nation Brand. In the global marketplace, where products and services from different countries are competing for market share, it is important to understand how a product s place of origin contributes its overall image, and how consumers relate to the foreign product. By identifying the consumer it is possible to gain an understanding of the cultural influences that determine the consumers relation to the product, service, or Nation Brand. Likewise, this paper relates previous studies in the fields of country-of-origin (COO) and consumer studies as influential factors the evolution of Country Branding. By gaining a clear idea of the relationship between these three fields COO, consumer and Country Branding-, scholars and professionals can assess the influence that a product s country-of-origin has on its audience, and create country brands that effectively define the product and reach target consumers.es
dc.description.abstract[ES] La Gestión de la Marca País -rama de estudio relativamente nueva y en desarrollo- es un instrumento que los gobiernos utilizan para promover sus bienes y servicios, para mejorar el conocimiento de cada país, promover el turismo, incrementar el comercio y atraer inversión extranjera directa (IED) y talento. Una Marca País es más que la suma de sus productos. El objetivo de esta revisión literaria es investigar los componentes claves en las transacciones internacionales e interculturales e identificar su influencia en la formación de la Marca País. En el mercado global, donde los productos y servicios de países diferentes compiten por la cuota de mercado, es importante entender el modo en que el lugar de origen de un producto contribuye a su imagen de conjunto, así como la forma en que los consumidores se relacionan con el producto extranjero. Identificando al consumidor se puede entender las influencias culturales que determinan la relación de los consumidores con el producto, el servicio o la Marca País. Así pues, en este trabajo se relacionan estudios anteriores en los campos de país de origen (COO) y los relativos al consumidor como factores decisivos en la evolución del concepto Marca País. Al obtener una idea clara de la relación entre estos tres campos COO, consumidor y Marca País , los académicos y profesionales podremos: valorar la influencia que el país de origen de un producto tiene sobre su público, crear una Marca País que defina sus productos y llegar exitosamente al consumidor objetivo.es
dc.language.isoenges
dc.publisherInstituto de Economía Aplicada a la Empresa (Universidad del País Vasco UPV/EHU)es
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectcountry brandinges
dc.subjectcountry-of-origin (COO)es
dc.subjectconsumeres
dc.subjectforeign goodses
dc.subjectgestión de marca países
dc.subjectpaís de origenes
dc.subjectconsumidores
dc.subjectbienes extranjeroses
dc.titleCountry Branding and its effect on the consumer in the global marketes
dc.title.alternativeGestión de la Marca País y sus efectos en el consumidor en un mercado globalizadoes
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
dc.rights.holder© Cuadernos de Gestión
dc.relation.publisherversionhttp://www.ehu.eus/cuadernosdegestion/revista/index.php/en/numeros?a=da&y=2017&v=17&n=1&o=4es
dc.identifier.doi10.5295/cdg.150543kk
dc.subject.jelF10
dc.subject.jelM31
dc.subject.categoriaBUSINESS AND INTERNATIONAL MANAGEMENT
dc.subject.categoriaINTERNATIONAL ECONOMICS
dc.subject.categoriaBUSINESS ADMINISTRATION AND BUSINESS ECONOMICS; MARKETING; ACCOUNTING
dc.subject.categoriaECONOMICS
dc.subject.categoriaINDUSTRIAL RELATIONS AND LABOR
dc.subject.categoriaORGANIZATIONAL BEHAVIOR AND HUMAN RESOURCE MANAGEMENT
dc.subject.categoriaSTRATEGY AND MANAGEMENT


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