UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Grupos de Investigación, Institutos y Centros Colaboradores
  • Instituto Vasco de Criminología
  • Eguzkilore : cuaderno del Instituto Vasco de Criminología
  • Número 15 (2001)
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Grupos de Investigación, Institutos y Centros Colaboradores
  • Instituto Vasco de Criminología
  • Eguzkilore : cuaderno del Instituto Vasco de Criminología
  • Número 15 (2001)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El trabajo con inmigrantes en el ámbito educativo

Thumbnail
View/Open
Gómez_Rojo (102.2Kb)
Date
2001
Author
Gómez Rojo, Begoña
Metadata
Show full item record
Eguzkilore: cuaderno del Instituto Vasco de Criminología (15) : 99-107 (2001)
URI
http://hdl.handle.net/10810/25270
Abstract
[ES] La práctica evidencia la existencia de diversas dificultades en el funcionamiento de la educación a inmigrantes: urgencia por el aprendizaje de la lengua, la inestabilidad en la asistencia, la rigidez de horario, etc. Desde los centros de educación para adultos se proporciona atención educativa al colectivo inmigrante. El objetivo de este estudio es la descripción del aula abierta E.P.A. – Irala de Bilbao, centrándose en las características del alumnado, los objetivos de la experiencia, la metodología de trabajo y los contenidos académicos, así como las actividades no regladas, al objeto de dar respuesta a las necesidades del inmigrante en su formación.
 
[EU] Praktikak ikusi arazi du inmigranteei ematen zaien hezkuntzak hainbat zailtasun ematen dituela: premiatasun bat hizkuntzaren ezaguera, asistentzia desegonkortasun bat, ordutegiaren zuhurtasuna e.a. Helduen heziketa zentruetatik inmigranteei arreta ematen zaie. Bilboko EPA aula abierta-k egiten duen lana deskribatzen da, ikasleen ezaugarriak, esperientziaren helburuak lanaren metodologia eta edukin akademikoak azalduz baita ere, arautu gabeko aktibidadeak, dana inmigranteak bere formakuntzan duen beharraren arabera.
 
[FR] L’expérience met en évidence l’existence de diverses difficultés dans le fonctionnement de l’éducation à des immigrants: l’ urgence par l’apprentissage de la langue, l’instabilité dans l’assistance, la rigidité d’horaire, etc. Dans les centres d’éducation pour adultes on fournit une attention éducative au groupe immigrant. L’objectif de cette étude est la description de la salle ouverte E.P.A. - Irala de Bilbao, en expliquant les caractéristiques des élèves, les objectifs de l’expérience, la méthodologie de travail et les contenus académiques, ainsi que les activités non réglées, dans le but de répondre à la nécessité de l’immigrant dans sa formation.
 
[EN] The practice demonstrates the existence of diverse difficulties in the field of the education to immigrants: the pressing need to learn the language, the lack of perseverance in the attendance, the inflexibility of school hours, etc. The centers of education for adults include educational assistance to immigrants. The objective of this study is the description of the open classroom E.P.A.-Irala of Bilbao, being centered in the characteristics of the pupils, the objectives of the experience, the academic methodology of work and the contents, as well as the activities nonregulated, to give an answer to the need of the immigrants to be educated.
 
Collections
  • Número 15 (2001)

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka