Relationship between entrepreneur’s traits and cloud computing adoption among malay-owned SMEs in Malaysia
View/ Open
Date
2018-06-01Author
Alam, Syed Shah
Nor, Nor Ghani Md
Ali, Mohd Helmi
Omar, Nor Asiah
Wel, Che Aniza Che
Metadata
Show full item record
Cuadernos de Gestión 18(2) : 115-132 (2018)
Abstract
[EN] Purpose of the research: This research aims to empirically examine the relationship between entrepreneurs’ personality traits and cloud computing adoption among Malay-owned SMEs in Malaysia. The research was done under theoretical framework that was developed based on the previous literature.
Methodology: This study adopts non-probability sampling which is convenient sampling for data collection. Data collection was done in all major towns in West Malaysia. Hypotheses related to personality factors (determination, opportunity, independent, innovativeness, locus of control, creativity, risk taking ability and achievement) and cloud computing adoption among Malay entrepreneurial society were tested by using multiple regression analysis on survey data from a sample of 383 entrepreneurs from major towns in Malaysia.
Major conclusion: The result of this study indicates that cloud computing adoption depend on the entrepreneur’s trait. This study confirms that personality traits have significant influence on cloud computing adoption.
Research limitation: Like other empirical studies, this study is not without its limitations. The sample size itself is small. The study can be strengthened by increasing the sample size and including participants in other geographical areas.
Originality and value: The findings of this paper serve as a reminder for the Malay-owned SMEs that they have to consider cloud computing for their business operation, particularly for managing and maintaining all their virtual resources at their own end. [ES] Objetivo de la investigación: Esta investigación tiene como objetivo examinar empíricamente la relación entre los rasgos de personalidad de los empresarios y la adopción de la computación en la nube entre las PYME Malayas. La investigación se realizó bajo un marco teórico desarrollado sobre la base de la literatura previa.
Metodología: Este estudio adopta un muestreo no probabilístico para la recolección de datos. La recopilación de información se realizó en todas las ciudades importantes de Malasia occidental. Las hipótesis relacionadas con factores de personalidad (determinación, oportunidad, independencia, innovación, locus de control, creatividad, capacidad de asumir riesgos y orientación al logro) y la adopción de la computación en la nube entre el colectivo emprendedor malayo se analizaron usando un análisis de regresión múltiple de datos de una muestra de 383 empresarios de las principales ciudades de Malasia.
Conclusión principal: Este estudio confirma que los rasgos de personalidad del empresario tienen una influencia significativa en la adopción de la computación en la nube.
Limitación de la investigación: Al igual que otros estudios empíricos, este estudio no está exento de limitaciones. El tamaño de la muestra en sí es pequeño. El estudio se puede fortalecer con futuras investigaciones que aumenten el tamaño de la muestra e incluyendo a los participantes en otras áreas geográficas.
Originalidad y valor: Las conclusiones de este documento sirven como recordatorio para las PYME de propiedad malaya que tienen que considerar la computación en nube para su operación comercial, en particular para administrar y mantener todos sus recursos virtuales para la consecución de sus objetivos.