Browsing Revistas by Title
Now showing items 7832-7851 of 7947
-
Voces de mujer en las poesías épicas y epigráfica en Roma
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1999)El objetivo de estas páginas es variado: por una parte, estudiar la descripción de las personalidades, vidas y actitudes de las mujeres en ambos tipos de poesía, la epigráfica y la épica; en segundo lugar, ver qué tipo de ... -
Voluntarios internacionales y asesores extranjeros en Euzkadi (1936-1937)
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2007)Este artículo estudia la solidaridad de la URSS, Gran Bretaña y Francia apoyando la resistencia de Euzkadi contra el ejército de Franco. La Unión Soviética suministró armamento y equipo militar a la República en el norte ... -
Volver al bosque. Nostalgia, utopía y juego
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2018)The genre of the lanscape was consolidated with the start of the contemporary world to become one of the busiest roads of the artistic field. The landscape is fashionable and the forest is one of the most alluded spaces ... -
Vowel quality effects on hiatus resolution in Spanish
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)... -
VV.AA. (2011). Shahada. Documental
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2022)... -
W.P.Roberts: Su papel en el cartismo y los sindicatos como militante y abogado: Una historiografía socio-lingüística de las relaciones sociales
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 1996)... -
War and the Welfare State: The Case of Italy, from WWI to Fascism
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2019)On the eve of WWI Italy was among the less advanced European countries in terms of social policies. This was due both to the the frailty of the state building process, began in 1860, and to the relative weakness of the ... -
Warranting the use of causal claims: a non-trivial case for interdisciplinarity
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)... -
Was Middle English a templatic language?
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)... -
Watkins, Rediscovering Colors. A Study in Pollyanna Realism
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2003)... -
Web-Scraping Teknikan Oinarritutako Azpiegitura Informatikoak. Xerka Online eta Minerva aplikazioak
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2021)Erabiltzailearen zereginak errazten dituzten sistema informatiko ugari erabiltzen dira, bai arlo profesionalean, bai eta arlo pertsonalean ere. Hala ere, kasu batzuetan erabiltzaileen beharren eta sistema informatikoak ... -
Weba euskarazko corpus gisa
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)The Basque language. just as any other, needs text corpora to survive in the modern world and to be used normally. But Basque corpora are few and small compared to those in other major languages. This is so because other ... -
Wenceslao J. González (ed.) Bas van Fraassen’s approach to representation and models in science
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)... -
What can cognitive science tell us about scientific revolutions?
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2012)... -
What do light clocks say to us regarding the so-called clock hypothesis?
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2018)The clock hypothesis is taken to be an assumption independent of special relativity necessary to describe accelerated clocks. This enables to equate the time read off by a clock to the proper time. Here, it is considered ... -
What happens when phases get individualistic: on LF-only and PF-only phases
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2005)... -
What is innovation? New lessons from biology
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2019)During the 19th century, evolutionary models of innovation followed a famous thesis of continuity, according to which methods and explanatory patterns of biology should have an important say in the social sciences. In the ... -
What spacetime does: ideal observers and (Earman's) symmetry principles
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2023)The interpretation and justification of Earman’s symmetry principles (stating that any spacetime symmetry should be a dynamical symmetry and vice-versa) are controversial. This is directly connected to the question of how ... -
What's wrong with our theories of evidence?
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2014)Este artículo describe y valora críticamente diversas teorías de la evidencia en relación a cuatro desiderata. Una buena teoría de la evidencia debería ser tanto una teoría sobre el apoyo evidencial [evidential support] ... -
When adolescents with high self-concept lose their engagement in school
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2015)Engagement in school and self-concept are two main constructs to explain the school adjustment. To understand how engagement might change during adolescence, we analyzed early and middle adolescents’ engagement in school ...