Show simple item record

dc.contributor.advisorEtxebeste Otegi, Joseba
dc.contributor.advisorOiarbide Goikoetxea, Asier ORCID
dc.contributor.authorSanteodoro Egia, Yolanda
dc.date.accessioned2020-01-02T07:27:39Z
dc.date.available2020-01-02T07:27:39Z
dc.date.issued2015-06-02
dc.date.submitted2015-06-02
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/37423
dc.description257 p.es_ES
dc.description.abstractIkerketa lan honetan helburua gorputz hezkuntza praktika motorrak sustatzen duen giza genero eredua ezagutzea da. Horretarako, Durangoko Kurutziaga ikastolan Lehen Hezkuntzako hirugarren zikloan jarri da arreta. Gorputz hezkuntzan, alde batetik, neskek eta mutilek gauzatu dituzten jarduera motorren barne logika aztertu da: espazioaren erabilerari, parte hartzaileen arteko elkarrekintzari, denboraren zentzuari eta objektuen erabilpenari dagozkien esanahiak miatu dira. Bestetik, aztertu den gorputz hezkuntza gauzatu den kulturaren ezaugarriak azaldu dira, arreta generoarekiko adierazpen kulturaletan jarriz. Ezaugarrien arteko uztarketa ikerketa etnografikotik abiatu da. Metodologia kualitatiboa erabili da, behaketa parte-hartzailea eta dokumentuen azterketak ikertu den gorputz hezkuntzaren testuingurua miatzeko baliabide metodologikoak izan dira. Datuen analisiari hurbiltze prozesua ardurarekin egin da. Lehenengo, Durangoko Kurutziaga ikastolako gorputz hezkuntzan proposatu diren jarduera motorren barne ezaugarriak banan-banan aztertu dira. Gero, ezaugarrien arteko loturen azterketa egiteko. Prozesu honen ondorioz genero ikuspuntutik errealitateak agertzen joan dira. Ikerketaren hasierako analisiek ikerketa sakontzeko bidea zabaldu dute. Kurutziaga ikastolako gorputz hezkuntzaren azterlan honetan ondorioztatu da emakumeari egotzitako giza genero eredua gizonari egotzitako eredu maskulino hegemonikoarekiko menpe kokatu dela, tradizioan ezarritako emakumezko eta gizonezko giza generoen arteko menpekotasun harremana sustatu da, giza genero harreman suspertzaileak saihestuz.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/es/*
dc.subjectLehen Hezkuntza,es_ES
dc.subjectgorputz hezkuntzaes_ES
dc.subjectbehaketa parte-hartzaileaes_ES
dc.subjectgiza genero ereduaes_ES
dc.subjectbarne logikaes_ES
dc.subjectmaskulinotasun hegemonikoaes_ES
dc.subjectsuspertzaileaes_ES
dc.titleKurutziaga ikastolako gorputz hezkuntzan giza genero eredu motorrakes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holderAtribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España*
dc.identifier.studentID211014es_ES
dc.identifier.projectID13599es_ES
dc.departamentoesEducación física y deportivaes_ES
dc.departamentoeuGorputz eta Kirol Hezkuntzaes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial-SinDerivadas 3.0 España