dc.contributor.advisor | Arranz Freijó, Enrique Bernardino | |
dc.contributor.advisor | Acha Morcillo, Joana | |
dc.contributor.author | Agirregoikoa López, Ainhize | |
dc.date.accessioned | 2020-01-30T12:47:10Z | |
dc.date.available | 2020-01-30T12:47:10Z | |
dc.date.issued | 2019-12-20 | |
dc.date.submitted | 2019-12-20 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/39728 | |
dc.description | 451 P. | es_ES |
dc.description.abstract | Lan honek hiru helburu nagusi zituen: batetik, hizkuntza- eta irakurteta-sistema eraginkorraren antolaketa identifikatzea; bestetik, familia-testuingurua ebaluatzen duen HECAS-6-DA gadeegiaren faktore-egitura lortzea; eta azkenik, familia aldagaiek hizkuntzaren eta irakurketaren azpiko prozesuen gainean duten rola aztertzea, gurasotasun positiboaren ikuspegi ekologikotik. Horretarako, ume normopotipikoen lagin bat (N =105) eta arriskuan dauden umeen beste bat (N =8) ebaluatu ziren luzetara (6 eta 7 urterekin), oinarrrizko prozesuen, trebetasun fonologikoen, deskodetzearen eta hizkuntzaren arloetan. Horrez gain, beren familiek familia-testuinguruaren kalitatea ebaluatzeko galdetegi bat osatu zuten T1ean. Emaitzek erakutzi zuten hzkuntza-sistema bi taldeetan era desberdinean egituratzen dela-bi kasuetan lan-oroimera gako-prozesua izanik-, eta gainera, prozesuen antolaketa espezializaziorantz aldatuz doala T1etik T2ra. Bestalde, erlazio iragarle esanguratsuak aurkitu ziren zenbait familia-aldagai mikrosistemikoren eta prozesu kognitibo, fonlogiko eta linguistikoen garapenaren artean; aldagai horeik talde bakotzean desberdinak ziren. Emaitza horiek eragin praktiko garrantzitsuak dituzte, haur-hizkuntzaren garapena ulertzen laguntzen baitute, eta gainera, hizkuntzaren zein irakuketaren arteko komorbilitatea azaltzen duen eredu bat ematen dute ikuspegi ebolutibotik. Halaber, ebidentzian oinarritutako lan-esparrua eransten dute, bai familia-politikak eta hizkuntza-zein irakutketa-arazoak antzemateko protokoloak sortzeko, bai umeekin lan zuzena eigtea eta ramiliei orientzaioa ematea barne hartuko duten esku-hartze goiztiarrak planifikatzeko; hori dena garapena ahalbidetuko duten dinamikak indartzeko helburuarenkin. | es_ES |
dc.language.iso | spa | es_ES |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | es_ES |
dc.subject | psychology | es_ES |
dc.subject | psicología | es_ES |
dc.title | Hizkuntzaren Nahasmendu Espezifikoa eta Dislexia: aldagai iragarleen analisi ebolutiboa eta familia-testuinguruaren eragina | es_ES |
dc.title.alternative | Trastorno Específico del Lenguaje y Dislexia: Análisis evolutivo de las variables predictoras e influencia del contexto familiar | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | es_ES |
dc.rights.holder | (c)2019 AINHIZE AGIRREGOIKOA LOPEZ | |
dc.identifier.studentID | 573114 | es_ES |
dc.identifier.projectID | 17367 | es_ES |
dc.departamentoes | Procesos psicológicos básicos y su desarrollo | es_ES |
dc.departamentoeu | Oinarrizko psikologia prozesuak eta haien garapena | es_ES |