Show simple item record

dc.contributor.advisorArranz Freijó, Enrique Bernardino
dc.contributor.advisorAcha Morcillo, Joana ORCID
dc.contributor.authorAgirregoikoa López, Ainhize
dc.date.accessioned2020-01-30T12:47:10Z
dc.date.available2020-01-30T12:47:10Z
dc.date.issued2019-12-20
dc.date.submitted2019-12-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/39728
dc.description451 P.es_ES
dc.description.abstractLan honek hiru helburu nagusi zituen: batetik, hizkuntza- eta irakurteta-sistema eraginkorraren antolaketa identifikatzea; bestetik, familia-testuingurua ebaluatzen duen HECAS-6-DA gadeegiaren faktore-egitura lortzea; eta azkenik, familia aldagaiek hizkuntzaren eta irakurketaren azpiko prozesuen gainean duten rola aztertzea, gurasotasun positiboaren ikuspegi ekologikotik. Horretarako, ume normopotipikoen lagin bat (N =105) eta arriskuan dauden umeen beste bat (N =8) ebaluatu ziren luzetara (6 eta 7 urterekin), oinarrrizko prozesuen, trebetasun fonologikoen, deskodetzearen eta hizkuntzaren arloetan. Horrez gain, beren familiek familia-testuinguruaren kalitatea ebaluatzeko galdetegi bat osatu zuten T1ean. Emaitzek erakutzi zuten hzkuntza-sistema bi taldeetan era desberdinean egituratzen dela-bi kasuetan lan-oroimera gako-prozesua izanik-, eta gainera, prozesuen antolaketa espezializaziorantz aldatuz doala T1etik T2ra. Bestalde, erlazio iragarle esanguratsuak aurkitu ziren zenbait familia-aldagai mikrosistemikoren eta prozesu kognitibo, fonlogiko eta linguistikoen garapenaren artean; aldagai horeik talde bakotzean desberdinak ziren. Emaitza horiek eragin praktiko garrantzitsuak dituzte, haur-hizkuntzaren garapena ulertzen laguntzen baitute, eta gainera, hizkuntzaren zein irakuketaren arteko komorbilitatea azaltzen duen eredu bat ematen dute ikuspegi ebolutibotik. Halaber, ebidentzian oinarritutako lan-esparrua eransten dute, bai familia-politikak eta hizkuntza-zein irakutketa-arazoak antzemateko protokoloak sortzeko, bai umeekin lan zuzena eigtea eta ramiliei orientzaioa ematea barne hartuko duten esku-hartze goiztiarrak planifikatzeko; hori dena garapena ahalbidetuko duten dinamikak indartzeko helburuarenkin.es_ES
dc.language.isospaes_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectpsychologyes_ES
dc.subjectpsicologíaes_ES
dc.titleHizkuntzaren Nahasmendu Espezifikoa eta Dislexia: aldagai iragarleen analisi ebolutiboa eta familia-testuinguruaren eraginaes_ES
dc.title.alternativeTrastorno Específico del Lenguaje y Dislexia: Análisis evolutivo de las variables predictoras e influencia del contexto familiares_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holder(c)2019 AINHIZE AGIRREGOIKOA LOPEZ
dc.identifier.studentID573114es_ES
dc.identifier.projectID17367es_ES
dc.departamentoesProcesos psicológicos básicos y su desarrolloes_ES
dc.departamentoeuOinarrizko psikologia prozesuak eta haien garapenaes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record