Show simple item record

dc.contributor.advisorEzeizabarrena Segurola, María José ORCID
dc.contributor.advisorEtxeberria Otaegi, Urtzi
dc.contributor.authorBarberán Recalde, María Tania ORCID
dc.date.accessioned2020-02-26T08:15:12Z
dc.date.available2020-02-26T08:15:12Z
dc.date.issued2019-11-11
dc.date.submitted2019-11-11
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/41467
dc.description300 p.es_ES
dc.description.abstractTesi honek zenbatzaileen jabekuntza eta garapena ikertzen du 4-9 urte bitarteko haur euskaldun eta gaztelaniadunekin, eta helduen interpretazioak ere ditu ikergai, kontrol moduan. Lan honek bi helburu nagusi ditu: (i) zenbatzaileekin eratorritako eskala inplikaturak aztertu, ikuspuntu semantiko-pragmatiko batetik; eta (ii) zenbatzaile unibertsal eta ezeztapenaren arteko interakzioa ikertu, analisi sintaktiko batean oinarrituz. Zenbatzaileen jabekuntza goiztiarraren literaturak (Katsos et al. 2016; a.o.) haurrek zenbatzaileen ezaugarri semantikoak era gradual batean jabetzen dituztela erakusten du. Gainera, 5 urteko haurrek egia-balioen ez-betetzea antzematen duten arren (semantikoki zuzenak eta okerrak diren esaldiak), zailtasunak dituzte azpi-informatiboak (pragmatikoki desegokiak) diren esaldiak errefusatu eta beharrezko eskala inplikatura eratortzeko (Grice 1985). Bestalde, zenbatzaile unibertsal eta ezeztapenaren arteko interakzioan oinarritutako lanek ikusi dute (Musolino 1998; Musolino et al. 2000; a.o.) 5-6 urte bitarteko haurrek esaldien estruktura sintaktikoa ardatz hartzen dutela irakurketa semantikoa eratortzeko (¿Observation of Isomorphism¿). Aurreko literatura eta Euskal Herriko egoera soziolinguistikoa kontuan hartuz, bi ikerketa esperimental burutu dira 384 partehartzaileekin: (i) lehen hizkuntzen jabekuntzari buruzkoa eta (ii) elebitasunari buruzkoa.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.subjectbilinguismes_ES
dc.subjectlanguage of childrenes_ES
dc.subjectsemanticses_ES
dc.subjectbilingüismoes_ES
dc.subjectlenguaje infantiles_ES
dc.subjectsemánticaes_ES
dc.titleThe acquisition of basque and spanish quantifiers: an empirical study.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holder(c)2019 MARIA TANIA BARBERAN RECALDE
dc.identifier.studentID307184es_ES
dc.identifier.projectID19817es_ES
dc.departamentoesLingüística y estudios vascoses_ES
dc.departamentoeuHizkuntzalaritza eta euskal ikasketakes_ES


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record