Show simple item record

dc.contributor.advisorGuisasola Aranzabal, Genaro
dc.contributor.advisorZuza Elosegi, Kristina
dc.contributor.authorLeniz Ereño, Ane
dc.date.accessioned2021-02-23T16:44:51Z
dc.date.available2021-02-23T16:44:51Z
dc.date.issued2020-07-27
dc.date.submitted2020-07-27
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/50293
dc.description192 p.es_ES
dc.description.abstractErresistentziak dituzten korronte zuzeneko (KZ) zirkuitu elektriko sinpleen azalpena gaikorapilatsua da fisikan. Bere gain hartzen ditu lege fisikoak, materiaren eredumikroskopikoa eta elektrizitatearen inguruko kontzeptu ezberdinak lotzeko koherentzia(Arons, 1990). Ikasleek zirkuitu elektrikoen inguruan arrazoitzen dutenean, kargaelektrikoa, potentzial elektrikoa, korronte elektrikoa eta eremu elektrikoa bezalakooinarrizko kontzeptuak bateratu eta aplikatu behar dituzte. Orain arte ikasleek korrontezuzeneko zirkuituen funtzionamendua azaltzeko dituzten azalpen ereduen inguruangaratu diren ikerketa gehienak lehen hezkuntzan eta bigarren hezkuntzan egin dira.Geroz eta ikerketa gehiagok ondorioztatzen dute batxilergo eta unibertsitatekohastapeneko fisika ikasgaietako ikasleek elektrizitatea modu zatituan erabiltzen dutela,elektronika eta elektrodinamikaren arteko loturarik egin gabe. Ikasleek elektrostatika etaKZ zirkuituen kapituluak aparteko bi arlotzat jotzen dituzte.Aurretiko ikerketetan ondoezarrita dago ikasleengan zirkuitu elektrikoak interpretatzeko orduan zailtasun handiakeragiten dituen kontzeptuetako bat potentzial elektrikoa dela. Gainera, ikasleek ez dituztefuntsean korronte eta potentziala desberdintzen, eta ez dakite haien artean bereizten.Ikerketa desberdinetan ikusi da bi punturen arteko potentzial diferentzia zirkuituarentopologiaren araberakoa dela ez dutela ulertzen. Ikasleek zirkuitu elektrikoen inguruandituzten ideien inguruko ikerketa ugarik ikasleen azalpenetako askok elektrizitateafluxutzat hartzen dutela aurkitu zuten, maila makroskopikoko fenomenoak azalduz. Motahonetako azalpenek ez dituzte haien gain hartzen kargaren izaera eta kargen gaineaneragiten duen eremu elektrikoa. Aurretik aipatu diren zailtasunak handitu egiten diraunibertsitate mailako ikasleek zirkuituen propietate elektrikoak eta Maxwell-enekuazioetan definitzen diren eremu eta potentzial kontzeptuak erlazionatzen saiatzendirenean . Aurretiko ikerketek ikasleen ikasketa zailtasunak zehazki nolakoak diren etahaienarrazoiketa moduekin nola erlazionatzen diren galdetzera garamatzate.Unibertsitate mailako hastapeneko fisika ikasleentzat azalpen-eredu egokia eraikitzeaahalbidetzen duten arrazoibideak zein diren ikertu da.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/*
dc.subjectelectricityes_ES
dc.subjectcircuitses_ES
dc.titleErresistentziak dituzten korrente zuzeneko zirkuituetan eremu eta potentzial kontzeptuen inguruko ikasleen zailtasun eta arrazoiketakes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holder(cc) 2020 ANE LENIZ EREÑO (cc by-sa 4.0)*
dc.identifier.studentID283014es_ES
dc.identifier.projectID19967es_ES
dc.departamentoesFísica aplicada Ies_ES
dc.departamentoeuFisika aplikatua Ies_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

(cc) 2020 ANE LENIZ EREÑO (cc by-sa 4.0)
Except where otherwise noted, this item's license is described as (cc) 2020 ANE LENIZ EREÑO (cc by-sa 4.0)