GANDERE
GANDEREren helburua da hainbat testuingurutan (eskolan, familian, mediatikoan eta sozialean) ebidentziak bilatzea, 2030 Agendaren Garapen Iraunkorreko Helburuak (GIH) lortzen laguntzeko. Zehazki, GIH hauei: 3. Osasuna eta ongizatea; 4. Kalitatezko hezkuntza; 5. Genero berdintasuna; 10. Desberdintasunak murriztea; 16. Bakea, justizia eta erakunde sendoak; 17. Helburuak lortzeko aliantzak; eta, 18 edo 17+1. Hizkuntza eta kultura aniztasuna. Ebidentzia horiek gure web orriaren bidez zabaltzen eta hedatzen ditugu: https://www.ehu.eus/eu/web/gandere/hasiera
La finalidad de GANDERE es buscar evidencias en diversos contextos (escolar, familiar, mediático y social) que contribuyan a los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) de la Agenda 2030. Concretamente, a los ODS: 3. Salud y bienestar; 4. Educación de calidad; 5. Igualdad de género; 10. Reducción de las desigualdades; 16. Paz, justicia e instituciones sólidas; 17. Alianzas para lograr los objetivos; y, 18 o 17+1. Diversidad lingüística y cultural. Dichas evidencias, las divulgamos y transferimos a través de nuestra página web: https://www.ehu.eus/es/web/gandere/inicio
Collections in this community
Recent Submissions
-
Do more effective schools succeed in reducing the gender gap in linguistic communicative competence in a bilingual context?
(Sage, 2023-10-01)The study aims to determine whether schools in the Autonomous Community of the Basque Country (ACBC) succeed in reducing gender differences in language achievement (in Spanish and Basque) in accordance with their effectiveness ... -
Detecting Areas of Improvement in Secondary Education: Listening to Management Teams and Teachers
(Universidad Pedagógica Nacional (Colombia), 2024-04-01)The general aim of this research study is to detect needs and possible areas of improvement in the Basque education system. To this end, this paper describes and compares the discourses of different informants, using a ... -
Usos y beneficios de las redes sociales para gestionar la identidad trans. Claves para comprender el desarrollo identitario del alumnado de educación superior
(Universidad de Murcia, 2024-01-06)El uso de las redes sociales entre las personas trans para explorar su identidad y buscar apoyos está creciendo; sin embargo, la literatura educativa española todavía presenta serias lagunas sobre la comprensión de este ... -
Disdainful Hookups: a Powerful Social Determinant of Health
(Springer, 2023-08)The health consequences of gender violence, a global health and social problem, are increasingly studied. Among its roots, research has identified a coercive dominant discourse imposing the idea that masculinities and ...