dc.contributor.advisor | Soroa Martínez, Goretti | |
dc.contributor.advisor | Muela Aparicio, Alexander | |
dc.contributor.author | Eguren Ikazuriaga, Ane | |
dc.date | 2024-11-21 | |
dc.date.accessioned | 2022-12-01T08:16:58Z | |
dc.date.available | 2022-12-01T08:16:58Z | |
dc.date.issued | 2022-11-21 | |
dc.date.submitted | 2022-11-21 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/58634 | |
dc.description | El capítulo 7 está sujeto a confidencialidad por la autora.
242 p. | es_ES |
dc.description.abstract | Haur eta Nerabeen Babes-Sistemaren ardura da adingabeen babesgabetasunarekiko arrisku-egoerei modu goiztiarrean (0-5 urte) aurrea hartzea. Literaturari jarraiki, arlo honetako esku-hartze programa goiztiarrek ebidentzian oinarritutakoak beharko lukete izan eta, aldi berean, adingabeen atxikimendu ziurra landu beharko lukete, euren garapen sozio-emozional osasuntsua sustatzeko eta arrisku-egoerak murriztu eta aurrea hartzeko. Aldiz, estatu mailan, babesgabetasunarekiko arrisku-egoeran dauden haurrei eta euren familiei eskaintzen zaien arretan, oraindik ez dago atxikimenduan oinarritutako esku-hartze goiztiar egituratu eta sistematizaturik, are gutxiago, eraginkortasuna frogatua duenik.Guzti hau kontuan hartuta, doktoretza-tesi honek helburu bikoitza dauka: 1) AVI (Attachment Video-feedback Intervention) programa goiztiarraren bertsio espainiarra egokitu, EAEko Haur eta Nerabeen Babes-Sistemaren erakusgarri den Udal Gizarte Zerbitzuetan inplementatu eta haren bideragarritasun eta onargarritasunari buruzko ikerlan bat burutu; 2) AVI-ren bertsio espainiarra COVID-19 krisi garaian babes-faktoreak sustatzeko eraginkorra ote den aztertu.Doktoretza-tesi hau bi zati nagusitan banatu da. I) Zati teorikoan, adin txikikoei eskaintzen zaien arretaren eta babesaren gaineko definizio eta legedian kokatuta, haurrei emandako tratu txarrek haien atxikimenduan eta ondorengo garapen sozio-emozionalean izan dezakeen eragina aurkezten da. Gainera, ebidentzian oinarritutako esku-hartze programen berrikusketa egiten da eta AVI programaren erabileraren nondik norakoak aurkezten dira. II) Zati enpirikoan, bi ikerketa-helburuak betetzera bideratutako ikerlanak aurkezten dira. Alegia, AVI-ren bertsio espainiarraren esku-hartze prozedura azaltzeaz gain, bere bideragarritasunari eta egokitasunari dagozkion emaitzak izango dira erakusgai. Baita COVID-19 krisialdian zehar izandako inpaktuari buruzkoak ere.Lan honi amaiera emateko, doktoretza-tesiaren eztabaida eta ondorioetan sakontzen da. Laburbilduz, doktoretza-tesi honen bitartez frogatua geratu da ¿AVI esku-hartze goiztiarraren (0-5 urte) bertsio espainiarrak¿ babesgabetasunarekiko arrisku-egoerei aurrea hartzeko eraginkortasun maila. Honenbestez, Haur eta Nerabeen Babes-Sistemarentzat berrikuntza soziala eta ikerkuntza arloarentzat ekarpen esanguratsua izatea aurreikusten da.Hitz-gakoak: Haurren babesgabetasuna; AVI programa; Haur-Nerabeen Babes-Sistema; Prebentzioa; COVID-19 | es_ES |
dc.description.abstract | The Child Protection System is responsible for early prevention of situations of risk of child abuse and neglect (0-5 years). According to literature, early intervention programs in this field should be evidence-based and, also work on the secure attachment of children to promote their healthy socio-emotional development and to reduce and prevent situations of risk of maltreatment. However, at a State level, on the other hand, there is still no structured and systematized early intervention based on attachment, let alone proven effectiveness for families at risk of child abuse and neglect.In view of all this, this Ph.D. thesis has a dual objective: (1) to adapt the Spanish version of the early AVI (Attachment Video-feedback Intervention) program, to implement it in the Municipal Social Services as an example of the Basque System of Child Protection and to carry out a study on its feasibility and acceptability; (2) to analyze whether the Spanish version of AVI is effective in promoting protective factors in times of COVID-19 crisis.This doctoral dissertation has been divided into two main parts. (I) The theoretical part, framed in the definition and legislation on the care and protection of children, presents the impact that child abuse may have on their attachment and subsequent socio-emotional development. In addition, evidence-based intervention programs are reviewed and the terms of use of the AVI program are presented. (II) The empirical part presents research aimed at meeting both research objectives. In other words, in addition to explaining the procedure for the intervention of the Spanish version of the AVI, the results relating to its feasibility and acceptability will be shown. Moreover, the impact of the AVI program during the COVID-19 crisis is explained.This work concludes by deepening the discussion and conclusions of the doctoral dissertation. To sum up, this Ph.D. shows the effectiveness of the Spanish version of early AVI intervention (0-5 years) for the prevention of the risk of child abuse and neglect. Thus, it is expected not only to be a significant social innovation for the Child Protection System context but also a contribution to research.Keywords: Child Abuse and Neglect; Attachment Video-feedback Intervention (AVI); Child Protection Services; Prevention; COVID-19 | es_ES |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | es_ES |
dc.subject | adolescent and child psychology | es_ES |
dc.subject | psicología del adolescente y del niño | es_ES |
dc.title | Attachment Video-feedback Intervention (AVI): Adin txikokoen babesgabetasunrekiko arrisku-egoerei aurrea hartzeko eskuhartzea | es_ES |
dc.title.alternative | Attachment Video-feedback Intervention (AVI): A program for the prevention of the risk of child abuse and neglect | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/doctoralThesis | es_ES |
dc.rights.holder | (c)2022 ANA EGUREN IKAZURIAGA | |
dc.identifier.studentID | 736924 | es_ES |
dc.identifier.projectID | 22512 | es_ES |
dc.departamentoes | Psicología Clínica y de la Salud y Metodología de Investigación | es_ES |
dc.departamentoeu | Psikologia Klinikoa eta Osasunaren Psikologia eta Ikerketa Metodologia | es_ES |