Show simple item record

dc.contributor.authorSolé Coromina, Laia
dc.date.accessioned2023-06-27T14:24:57Z
dc.date.available2023-06-27T14:24:57Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.citationAusArt 11(1) : 89-103 (2023)
dc.identifier.issn2340-8510
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/61695
dc.description.abstractWalking and thinking as drifting practices allow the possibility to think about graphic arts in times of a densified visual universe. In this inquiry, encounters as condition of the urban life and simultaneously the ressonance of thought involved in thinking graphic arts while walking across the city, open up questions such as: looking for that which has already been drawn or sketched, as a means to address the ecology of traces and prints; taking and sharing photographs as a means to address the edition and redundance of images; appropiating practices in the realm of the arts. This article adopts an a/r/tographic narrative that is sensitive to ways of thinking and doing of the arts, to inquire about traces and prints in the urban context as an expanded field for drawing and printmaking. Relevant aspects of this narrative are the way in which data has been collected and processed, such as walking and thinking as drifts. It is also relevant the erratic and hybrid nature of data, which starts as a series of photographs by the author, it evolves into a dialogue with texts, images, and ways of doing of other artists and thinkers, and it ends up with printmaking as an exploration of space.; En la práctica del caminar y en poner el pensamiento a la deriva se encuentra el origen de esta investigación que aborda el pensamiento gráfico en tiempos de densificación del universo visual. El encuentro como condición de lo urbano y al mismo tiempo la resonancia del pensamiento gráfico al caminar por la ciudad, detonan cuestiones como: ir al encuentro de aquello que ya está dibujado como forma de aproximarse a la ecología del trazo y la reducción de la huella; fotografiar para registrar y compartir como forma de aproximarse a la seriación y también a la redundancia de las imágenes; y las prácticas apropicionistas en el arte. El artículo adopta un relato a/r/tográfico, sensible a las formas de pensar y de hacer del arte, para indagar sobre el trazo y la huella en el contexto urbano como campo expandido del dibujo y del grabado. Aspectos relevantes en este relato son la manera en que se recogen y procesan los datos, es decir el caminar y la deriva del pensamiento. También la naturaleza híbrida y errática de los datos, que inicialmente parte de unas fotografías de la autora como forma de pensar lo gráfico, para abrirse y ponerse en relación con textos, imágenes y maneras de hacer de otras artistas y pensadoras, para terminar con el grabado como exploración del espacio.  
dc.language.isospa
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/
dc.title'Linescapes': Apuntes sobre el trazo, la huella y el caminar en el contexto de densificación del universo fotográfico
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2023 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional
dc.identifier.doi10.1387/AusArt.24245


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2023 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2023 UPV/EHU Reconocimiento-CompartirIgual 4.0 Internacional