23 Zenbakia (2020);;Número 23 (2020): Recent submissions
Now showing items 5-8 of 14
-
Escuela pública durante el altofranquismo educativo (1936-1970): aspectos administrativos y curriculares
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2020)Based on the same methodology used to study two previous periods of the Spanish Elementary Education, the period corresponding to the Francoist regime prior to 1970 is addressed here. We find out an excessively compartmentalized ... -
El ludión en los primeros textos con fines educativos y científicos
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2020)In this work, the device called Ludion is used to discuss the development of experimental physics in Spain. It was described in Italy in 1648, and during the 18th century it was spread in texts written in different languages. ... -
No lo olvides. Memoria y escuelas en la construcción de la nación húngara
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2020)Los hechos del pasado escolar, al menos en el limitado tiempo transcurrido desde la configuración de los sistemas escolares públicos, constituyen un elemento de cierta relevancia en la cons-trucción de las identidades ... -
El Museo Andaluz de la Educación, un proyecto hecho realidad
(Centro de Recursos, Interpretación y Estudios de la Escuela, 2020)The Andalusian Education Museum (MAE) is located I Alhaurín de la Torre (Málaga), in the Guadalhorce valley, some 17 km from Málaga. Two collections are the starting point of this museum, one from Jesús Asensi (mainly ...