Show simple item record

dc.contributor.authorRobles Ampudia, Rakel ORCID
dc.contributor.authorCorrea Garcia, Nekane
dc.contributor.authorGarcía Vadillo, Ernesto ORCID
dc.contributor.authorSantamaría, Javier
dc.contributor.authorAstarloa, Javier
dc.date.accessioned2025-02-07T16:03:29Z
dc.date.available2025-02-07T16:03:29Z
dc.date.issued2024
dc.identifier.citationEkaia 46 : 341-353 (2024)
dc.identifier.issn0214-9001
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/72402
dc.description.abstractThis paper develops a computationally efficient time/space domain model that combines vertical and lateral dynamics of the track and the wheelset to predict rail corrugation as a function of track and vehicle parameters. The model is obtained by transforming a frequency domain model to the time domain using the Rational Fraction Polynomials method. With this method, the fit of a transfer function associated with a receptance is obtained. Using multi-objective genetic algorithms, the error in the fitting of the receptances describing the vertical and lateral dynamics of both the track and the mounted axle is minimised, in addition to ensuring the stability of the system. In this model, the tangential stresses are obtained using the FASTSIM algorithm. The model is validated by means of experimental measurements of receptaces and corrugation carried out on a metro line. The control point selected for this validation is one of those that has experienced the greatest corrugation growth over the 5 years of the study. The wear results obtained using the model show a great similarity with the experimental results.; Artikulu honetan denboraren/espazioaren eremuan eredu bat garatzen da, konputazionalki oso eraginkorra, trenbidearen eta ardatz muntatuaren dinamika bertikala eta laterala konbinatzen dituena, trenbidearen eta ibilgailuaren parametroen arabera higadura ondulatorioa aurreikusteko. Eredu hau maiztasunaren eremuko eredu batetik abiatuz eta denboraren eremura eraldatuz lortzen da, zatiki arrazional polinomikoen metodoaren bidez. Metodo honen bidez, errezeptantzia bati lotutako transferentzia-funtzio baten doikuntza lortzen da. Algoritmo genetiko multiobjektiboak erabiliz, trenbidearen eta ardatz muntatuaren dinamika bertikal eta laterala deskribatzen duten errezeptantzien doikuntzen errorea minimizatzen da, sistemaren egonkortasuna ziurtatzeaz gain. Eredu honetan, kontaktu tangentziala FASTSIM algoritmoaren bidez lortzen da. Azkenik, garatutako eredua metro-linea batean egindako korrugazio eta errezeptantzien neurketa esperimentalen bidez balioztatzen da. Balioztatze honetarako hautatutako kontrol-puntua, neurketa esperimentalak egin diren 5 urteetan, korrugazioaren hazkunde handienetarikoa izan duenetako bat da. Ereduaren bidez lortutako higadurek antzekotasun handia erakusten dute emaitza esperimentalekin.
dc.language.isoeus
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/
dc.titleKorrugazioa iragartzeko eredu eraginkor baten garapena eta haren aplikazioa metro-linea erreal batean
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2024 UPV/EHU Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
dc.identifier.doi10.1387/ekaia.25887


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

© 2024 UPV/EHU Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International
Except where otherwise noted, this item's license is described as © 2024 UPV/EHU Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International