UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • UPV/EHU - Otras Publicaciones
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Management Letters/Cuadernos de Gestión
  • Volumen 07. Número 2 (2007)
  • View Item
  •   Home
  • UPV/EHU - Otras Publicaciones
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Management Letters/Cuadernos de Gestión
  • Volumen 07. Número 2 (2007)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Las estrategias de la gestión internacional: el conocimiento como componente clave para su clasificación

Thumbnail
View/Open
CdG_722.pdf (155.9Kb)
Date
2007
Author
Hagemeister, Markus
Lertxundi Lertxundi, Aitziber
Metadata
Show full item record
Cuadernos de Gestión 7(2) : 29-37 (2007)
URI
http://hdl.handle.net/10810/7520
Abstract
[ES] El objetivo del presente trabajo es explicar la adopción de las Estrategias de la Gestión Internacional desde un enfoque del conocimiento como factor de producción clave. A partir de este factor se propone un nuevo punto de vista en relación a dichas estrategias. Se identifica, clasificar y abstrae los componentes que se encuentran detrás de los factores clásicos que explican la adopción de diferentes Estrategias de la Gestión Internacional.
 
En este sentido, se presenta una clasificación alternativa de estas estrategias en un mapa de posicionamiento cuyos ejes están constituidos por dos diferentes dimensiones de conocimiento. Como segundo resultado, esta clasificación sirve como una herramienta de gerencia alternativa para posicionar la empresa y adoptar la estrategia internacional más adecuada.
 
[EN] The present paper aims at explaining the strategies of international business from the perspective of the Knowledge management approach. The authors through an alternative look at these strategies by using the production factor knowledge as the differentiating factor.
 
In this sense, the paper classifies the international business strategies by means of a vector field defined by two different knowledge dimensions explaining in this way the distinct behaviours of companies in the international environment. With this, the authors propose a tool for management to position its organization and choose the appropriate business strategy.
 
Collections
  • Volumen 07. Número 2 (2007)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE