Genero rolak eta estereotipoak Lehen Hezkuntzan
Laburpena
Lan honekin bilatu nahi izan dugun helburu nagusia Lehen Hezkuntzako umeek gizarteak transmititzen dituen genero rol eta estereotipoak zenbateraino barneratuta dituzten aztertzea izan da. Horretarako, hainbat adituren hitzak kontuan hartuz, gizartean genero rol eta estereotipoak transmititzen dituzten esparru ezberdinak behatu eta errealitatearen diagnostiko txiki bat egin dugu Lehen Hezkuntzako ikasgela batean ikerketa parte-hartzailea metodotzat hartuta. Ikasgelako esku-hartzean lorturako emaitzetan oinarrituta eta hasieran planteatutako galderei erantzuna emanez ondorioak atera ditugu; lan hau, aurrera begira, oinarri gisa, lagungarria izango delakoan hezkuntza hezkidetzailea eta parekidetasuna lortzera bidean. EUSKARA. El principal objetivo que hemos buscado mediante este trabajo ha sido estudiar hasta qué punto tienen interiorizados los niños de Educación Primaria los roles y estereotipos de género que nuestra sociedad transmite. Para ello, teniendo en cuenta las ideas de varios autores, hemos examinado diferentes ámbitos de la sociedad donde se transmiten roles y estereotipos de género y realizado un pequeño diagnostico en un aula de Educación Primaria tomando la investigación participativa como método. Basándonos en los resultados obtenidos de la intervención y respondiendo a las preguntas planteadas al principio hemos sacado conclusiones; pensando en que éste trabajo como base, pueda ser de gran ayuda en el camino hacia la coeducación y la igualdad. The main objective searched by this work is to study till which point the children in Primary Education have embraced the gender roles and stereotypes that our society transmits. In order to that and taking into account ideas from various authors, we have studied different ranges of the society where gender roles and stereotypes are transmitted and we have also carried out a diagnosis in a Primary Education classroom, using the participative investigation as method. Basing ourselves in the results obtained by the intervention and answering the questions that were set out in the beginning we have taken conclusions; thinking that this work can be helpful in the way to coeducation and equality.