UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • DOCENCIA
  • Escuela de Ingeniería de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Escuela de Ingeniería de Bilbao (Restringido)
  • View Item
  •   Home
  • DOCENCIA
  • Escuela de Ingeniería de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Escuela de Ingeniería de Bilbao (Restringido)
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Diseño y simulación de diferencial electrónico

Thumbnail
View/Open
Trabajo Fin de Grado (1.849Mb)
Date
2015-03-02
Author
Orive Oneca, Adrián
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/10810/14689
Abstract
[ES]En este proyecto, se plantean dos diseños de diferenciales electrónicos así como un modelo de vehículo para comprobar su validez. Se han programado ambos métodos en LabView2013 así como el modelo para llevar a cabo una serie de simulaciones que permitan validar los diseños realizados. Los resultados obtenidos por ambos diferenciales son satisfactorios y podrían utilizarse indistintamente. El estudio realizado sirve como punto de partida para simulaciones más complejas, así como de paso previo para la implementación de estos modelos de diferenciales en vehículos reales.
 
[EU]Proiektu honetan diferentzial elektronikoen bi diseinu azaltzen dira hala nola ibilgailu baten eredua, proiektuaren baliogarritasuna frogatzeko asmoz. LabView2013 bitartez egin da modeloen programazioa eta simulazioen bitartez egindako diseinuak balioztatu dira. Lortutako emaitzak egokiak izan dira; beraz, diferentzial bietatik edozein erabili daiteke. Egindako azterketa aurrerantzean egingo diren simulazio konplexuagoentzat oinarri da. Halaber, proiektu honek ibilgailu errealetan eredu diferentzial hauek integratzea ahalbidetuko du.
 
[EN]Two different electronic differentials are designed in this project, as well as a vehicle model to allow checking for its validity. Both methods have been programmed in LabView2013, same as the model, to be able to perform a series of simulations to validate these designs. The results obtained by both differentials are satisfactory and they could be used interchangeably. The performed study offers a starting point for more complex simulations, as well as a previous step to implementing these differential models in real cars.
 
Collections
  • Trabajos Académicos-Escuela de Ingeniería de Bilbao (Restringido)

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE