Now showing items 1-4 of 4

    • Thumbnail

      Categorisation of the interventions of facilitating tutors on PBL and their relationship with students' response 

      Uskola Ibarluzea, Araitz; Madariaga Orbea, José María ORCID; Arribillaga Iriarte, Ana Rosa; Maguregui González, Miren Gurutze; Fernández Alonso, María Dolores ORCID (Fecyt, 2018-10)
      The modular structure of the Primary Education Degree in which the work has been done implies developing an Interdisciplinary Module Task (IMT) shared by the different courses in each semester. In our case, Problem Based ...
    • Thumbnail

      El desarrollo psicosocial 

      Madariaga Orbea, José María ORCID; Goñi Grandmontagne, Alfredo (Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea, 2009)
      [Es] Esta línea de investigación integra dos perspectivas de aproximación a una temática de gran amplitud y complejidad como es la del desarrollo psicosocial humano, máxime teniendo en cuenta que se presta además una ...
    • Thumbnail

      Efectividad de pautas de actuación para una tutoría ABP 

      Uskola Ibarluzea, Araitz; Arribillaga Iriarte, Ana Rosa; Madariaga Orbea, José María ORCID; Maguregui González, Miren Gurutze; Fernández Alonso, María Dolores ORCID (Universidad del País Vasco UPV/EHU, 2020-04-30)
      La actuación del tutor en las tutorías grupales en el Aprendizaje Basado en Problemas ha sido escasamente investigada. En este trabajo se investigan las intervenciones de tres tutores y sus 43 estudiantes en una primera ...
    • Thumbnail

      Secondary Education Students’ Beliefs about Mathematics and Their Repercussions on Motivation 

      Rojo Robas, Vanesa ORCID; Madariaga Orbea, José María ORCID; Villarroel Villamor, José Domingo (MDPI, 2020-03-06)
      This research analyses the role of the affective dimension in learning mathematics during secondary education. In particular, the evolution of motivation and beliefs according to the students’ academic level, as well as ...