UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
  •   Home
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eskolan familien partaidetza bultzatzeko hezkuntza praktika: Talde Elkarreragileak

Thumbnail
View/Open
Lana (332.3Kb)
Eranskinak (6.029Mb)
Date
2016-03-16
Author
López Arriola, Irati
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/10810/17641
Abstract
[EU] Lan idatzi hau familien eta komunitatearen partaidetza bultzatzean oinarritzen da, horretarako arrakastazko hezkuntza praktika baten proposamena eta honen aplikazioa Lekeitioko R.M. Azkue ikastolan ezagutzera ematen delarik, Talde Elkarreragileak. Hezkuntza inklusiboaren testuinguruan eta arrakastazko praktika honek jarraitzen duen metodologia aztertuta, lortutako emaitzek haurrak era heterogeneoan taldekatzeak eta komunitateak zein familiak ikastetxean inplikatzeak dituen onurak egiaztatzea ahalbidetzen digute.
 
[ES] Este trabajo se centra en impulsar la participación de la familia y de la comunidad y para ello se da a conocer una propuesta de éxito educativo y su aplicación en la ikastola R.M. Azkue de Lekeitio, los Grupos Interactivos. Analizando el contexto de la educación inclusiva y la metodología que sigue esta práctica, los resultados obtenidos del agrupamiento heterogéneo de los niños y la implicación en el centro tanto de la comunidad como de la familia nos confirman los beneficios obtenidos.
 
[EN] This project is based on impulse the participation of both family and community in the field of education and for this, a successful approach and its development, the Interactive Groups, are given in the ikastola R.M. Azkue of Lekeitio. Having analyzed the inclusive education and the methodology that follows this practice, the results obtained from the heterogeneous group of children and the implication in the centre of both community and family confirms the profits obtained.
 
Collections
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • Recolecta

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE