dc.contributor.advisor | Zubizarreta Pico, Asier | |
dc.contributor.author | Urrutxua Garay, Xabier | |
dc.contributor.other | E.T.S. INGENIERIA-BILBAO | es |
dc.contributor.other | BILBOKO INGENIARITZA G.E.T | |
dc.date.accessioned | 2016-10-13T14:57:23Z | |
dc.date.available | 2016-10-13T14:57:23Z | |
dc.date.issued | 2016-10-13 | |
dc.date.submitted | 2016-07 | |
dc.identifier.other | TGF 2016-11 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/19167 | |
dc.description.abstract | [EU]Lan honen helburua, ibilgailu elektriko sinplifikatu baten trakzio kontrola diseinatzea eta simulatzea da. Potentzia nahikoa duten autoetan azeleragailua bat-batean sakatzen bada gurpilak laban egiten dute. Modu honetan potentzia galtzen dugu eta kotxeak ezin du modu egokian azeleratu. Hau lortzeko, erroberetara transmititutako potentzia gutxitzen dugu ahalik eta trakzio onena lortzeko helburuarekin.
Lehenik egin behar dena, eredu matematiko bat lortzea eta simulatze da. Eredu bat autoaren portaera deskribatzen duten ekuazio multzoa da. Ondoren, ekuazio horiek simulagailuan inplementatu behar dira eta kontroladore bat gehitu. Azkenik, kontroladore hori sistemaren ezaugarrietara egokitu behar da. | es |
dc.description.abstract | [ES]El objetivo de este trabajo es diseñar y simular el control de tracción de un vehículo eléctrico simplificado. Algunos coches tienen suficiente potencia para patinar cuando el conductor acelera bruscamente. En estos casos se pierde mucha potencia, las ruedas pierden adherencia y el vehículo no es capaz de acelerar fuertemente. Para conseguir eso, reducimos la potencia transmitida a las ruedas con el objeto de conseguir la máxima tracción.
Lo primero que tenemos que hacer es obtener el modelo matemático de un coche y simularlo. El modelo es un conjunto de ecuaciones que describan el comportamiento del vehículo. Una vez implementadas esas ecuaciones en el simulador tenemos que añadir un controlador y ajustarlo a las características del proceso. | es |
dc.description.abstract | [EN]The objective of this project is to design and simulate the traction control of a simplified electric vehicle. Some cars present high torque capability, so that the wheels can slip if high and sudden throttle changes occur. If this occurs, the wheels rotate much more faster than the velocity of the car so of power is lost and the cars is not able to go forward with enough strength. To achieve this, we reduce the power transmission to the wheels until we obtain the maximum traction.
The first thing we need for this design is a model and it’s simulation. A model is a set of equations that describe the behavior of the car. Once we implement these equations in the simulator we will have to add a controller and tune it for the characteristics of the process. | es |
dc.language.iso | eus | es |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/restrictedAccess | es |
dc.subject | vehículos eléctricos | es |
dc.subject | tracción | es |
dc.title | Trakzio kontrol sistema baten diseinu eta simulazioa | es |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | es |
dc.contributor.degree | Grado en Ingeniería en Tecnología Industrial;; Industria Teknologiaren Ingeniaritzako Gradua | |