UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
  •   Home
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Musika Haur Hezkuntzan: talde ekimenerako bidea

Thumbnail
View/Open
GrAL_IturrospeGuillenMireia (1.514Mb)
Date
2017-01-09
Author
Iturrospe Guillen, Mireia
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/10810/20097
Abstract
[EUS] Lan honetan, Elorrioko Txintxirri Ikastolako Haur Hezkuntzan aurrera eraman den musika esku hartze bat aurkezten da. Ikastetxean, etapa honetan planteatzen ari diren berrikuntza prozesua eta gelako errealitate konkretua kontutan izan dira musika hezkuntzako arloa indartu nahian. Lanaren helburua musika klaseko egunerokotasunean integratzeko baliabideak eskaintzea da. Horretarako, jarduera multzo bat eskaintzen da non baliabide ezberdinen bidez musikaren arlo diferenteak lantzen diren eta gai ezberdinekin lotzeko aukera ematen duen. Esku hartze hau burutu ondoren baieztatu ahal izan da musika jardueren bidez umeen arreta eta talde ekimenetarako gaitasunak areagotzen direla.
 
[ES] En este trabajo se presenta una intervención realizada en Educación Infantil desde el área de música en la ikastola Txintxirri. Se ha partido del proyecto de innovación pedagógica en el que está inmersa la escuela, así como la realidad concreta del aula. El objetivo principal ha sido el de ofrecer recursos para impulsar la utilización sistemática de la música. Se han planteado diversas actividades integradas en los centros de interés globales a partir de los que se trabaja en el aula. Tras esta intervención se constata que a través de actividades musicales aumenta la capacidad de atención y de trabajo en equipo.
 
[EN] In this work an intervention, carried out in Txintxirri Ikastola in Infant Education from the music area, is presented taking as a starting point the pedagogic innovation project the school is involved and the concrete reality of the classroom. The main objective has been offering resources to boost the systematic use of the music. Different activities have been planned integrated in the global interests the classroom works. After the intervention it has been verified that through music activities the attention span and the group work are increased.
 
Collections
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • Recolecta

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE