UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
  •   ADDI
  • DOCENCIA
  • Facultad de Educación de Bilbao
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Las familias monomarentales: ámbito de intervención socioeducativa

Thumbnail
View/Open
Artículo principal + anexos (969.8Kb)
Date
2018-03-21
Author
Gutiérrez Ibarrola, Sonia
Metadata
Show full item record
URI
http://hdl.handle.net/10810/25868
Abstract
[ES] Una aproximación al concepto de familia y sus nuevas tipologías, ha permitido la conceptualización y caracterización del colectivo social compuesto por familias cuya única figura adulta es una mujer, denominadas familias monomarentales. A través de un análisis teórico de documentos científicos, políticos y legislativos se ha profundizado en las circunstancias reales que envuelven, en términos generales, a dichas familias. Y además, se ha analizado el papel que tienen los y las profesionales de la Educación Social en la acción socioeducativa con estas familias.
 
[EUS] Familia eta familia tipologia berrien kontzeptuetara hurbiltzeak, heldu irudi bakar bezala emakumea duten familiek, gurasobakar familiek, osatutako talde sozialaren kontzeptualizazioa eta karakterizazioa baimendu ditu. Dokumentu zientifiko, politiko eta legegileen analisi teorikoaren bidez, aipaturiko familiek biltzen dituzten zirkunstantzia errealetan, termino orokorretan, sakondu da. Eta gainera, hezkuntza sozialeko profesionalek familia hauekin sozioheziketa esku-hartzean duten papera analizatu da.
 
[EN] An approach to the concept of family and their new typologies, has allowed the conceptualization and characterization of social collective compound by families whose only adult figure is a woman, known as single-parent families. Through a theoretical analysis of scientific, political and legislative documents it has gone into detail about real circumstances that, in general, wrap these families. And in addition the role of social-educational professionals in socio-educational action with these families has been analyzed.
 
Collections
  • Recolecta
  • Trabajos Académicos-Facultad de Educación de Bilbao

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka