Espazioa ikaskuntzarako elementua Haur Hezkuntzako etapan: bi urteko geletako espazioen antolaketa, egitura eta kudeaketa.
Abstract
[EUS] Espazioek, materialek, eta hezitzaileek duten jokabidea eta kudeaketa, funtsezko elementuak dira umeen irakaskuntza prozesuetan, eta zehazki Haur Hezkuntzako etapan. Umeen ezaugarri eta beharretara egokitutako antolaketa egoki bat honen garapen autonomoan lagungarria izango da. Lan honen helburu nagusia hiru elementu hauek (espazioa, materialak eta hezitzailearen jokabidea) haur hezkuntzako bi urteko gela ezberdinetan aztertzea izan da. Horretarako behaketa metodologia erabili da eta lau ikasgela ezberdinetan burutu da ikerketa. Lortutako emaitzetan, espazioa antolatzeko hiru egitura mota antzeman dira, bi urteko ikasgeletan eskaini daitezkeen material ezberdinak identifikatu dira, eta azkenik hezitzaileek jarraitzen dituzten hainbat jokabide patroi zehaztu dira. [ES] El comportamiento y la gestión de los espacios, materiales y educadores/as, son elementos clave en los procesos de enseñanza de los niños/as, y específicamente en Educación Infantil. Una buena organización adaptada a las características y necesidades de los niños/as será útil en su desarrollo autónomo. El objetivo principal de este trabajo ha sido analizar tres elementos (espacio, materiales y comportamiento del educador/a) en diferentes aulas de dos años. Para ello, se ha utilizado la metodología de la observación, y la investigación, se ha llevado a cabo en cuatro aulas de diferentes estructuras. En los resultados obtenidos, se han detectado tres tipos de estructuras para la planificación espacial, se han identificado diferentes materiales que se pueden ofrecer en aulas de dos años y, finalmente, se han definido varios patrones de comportamiento de los educadores/as. [EN] The behavior and management of spaces, materials and educators, are key elements in the teaching processes of children, and specifically in Early Childhood Education. A good organization adapted to the characteristics and needs of children, will be useful in their autonomous development. The main objective of this work has been to analyze three elements (space, materials and behavior of the educator) in different classrooms of two years. For this, it has been used the observation methodology, and the research has been done in four classrooms of different structures. In the obtained results, three types of structures for spatial planning have been detected, different materials that can be offered in classrooms of two years have been identified and, finally, several behavior patterns of educators have been defined.