Show simple item record

dc.contributor.advisorAgirre Bengoa, Eneko ORCID
dc.contributor.advisorMaritxalar Anglada, Montserrat
dc.contributor.authorLópez Gazpio, Iñigo ORCID
dc.date.accessioned2019-03-20T08:32:48Z
dc.date.available2019-03-20T08:32:48Z
dc.date.issued2018-10-30
dc.date.submitted2018-10-30
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/32065
dc.description148 p.es_ES
dc.description.abstractHizkuntzaren Prozesamenduaren bitartez hezkuntzaren alorreko sistemaadimendunak hobetzea posible da, ikasleen eta irakasleen lan-karganabarmenki arinduz. Tesi honetan esaldi-mailako hizkuntza-ulermena aztertueta proposamen berrien bitartez sistema adimendunen hizkuntza-ulermenaareagotzen dugu, sistemei erabiltzailearen esaldiak modu zehatzagoaninterpretatzeko gaitasuna emanez. Esaldiak modu finean interpretatzekogaitasunak feedbacka modu automatikoan sortzeko aukera ematen baitu.Tesi hau garatzeko hizkuntza-ulermenean sakondu dugu antzekotasunsemantikoari eta inferentzia logikoari dagokien ezaugarriak eta sistemakaztertuz. Bereziki, esaldi barneko hitzak multzotan egituratuz eta lerrokatuzesaldiak hobeto modelatu daitezkeela erakutsi dugu. Horretarako, hitz solteaklerrokatzen dituen aurrekarien egoerako neurona-sare sistema batinplementatu eta n-grama arbitrarioak lerrokatzeko moldaketak egin ditugu.Hitzen arteko lerrokatzea aspalditik ezaguna bada ere, tesi honek, lehen aldiz,n-grama arbitrarioak atentzio-mekanismo baten bitartez lerrokatzekoproposamenak plazaratzen ditu.Gainera, esaldien arteko antzekotasunak eta desberdintasunak moduzehatzean identifikatzeko, esaldien interpretagarritasuna areagotzeko etaikasleei feedback zehatza emateko geruza berri bat sortu dugu: iSTS.Antzekotasun semantikoa eta inferentzia logikoa biltzen dituen geruzahorrekin chunkak lerrokatu ditugu, eta ikasleei feedback zehatza emateko gaiizan garela frogatu dugu hezkuntzaren testuinguruko bi ebaluazioeszenariotan.Tesi honekin batera hainbat sistema eta datu-multzo argitaratu diraetorkizunean komunitate zientifikoak ikertzen jarrai dezan.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses_ES
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/es/*
dc.subjectartificial intelligencees_ES
dc.subjectinformaticses_ES
dc.subjectinteligencia artificiales_ES
dc.subjectinformáticaes_ES
dc.titleHizkuntza-ulermenari ekarpenak: N-gramen arteko atentzio eta lerrokatzeak antzekotasun eta inferentzia interpretagarrirako.es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/doctoralThesises_ES
dc.rights.holderAtribución-CompartirIgual 3.0 España*
dc.rights.holder(cc)2018 IÑIGO LOPEZ GAZPIO (cc by-sa 4.0)
dc.identifier.studentID575748es_ES
dc.identifier.projectID16352es_ES
dc.departamentoesLenguajes y sistemas informáticoses_ES
dc.departamentoeuHizkuntza eta sistema informatikoakes_ES


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-CompartirIgual 3.0 España
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-CompartirIgual 3.0 España