UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Theoria
  • (2016) Volumen 31. Número 3
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Theoria
  • (2016) Volumen 31. Número 3
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ideology and knowledge-how: a Rylean perspective

Thumbnail
View/Open
16292-63348-1-PB.pdf (205.5Kb)
Date
2016
Author
Kremer, Michael
Metadata
Show full item record
Theoria 31(3) : 295-311 (2016)
URI
http://hdl.handle.net/10810/39624
Abstract
En un trabajo que encuentra su culminación en Know How (2009), Jason Sranely argumenta, en contra de Gilbert Ryle, que el saber-cómo es una especie del saber-qué. En How Propaganda Works (2015), Stanley presenta su trabajo como debilitador de una "falsa ideología" que respalda valoraciones elitistas del trabajo intelectual y los trabajadores intelectuales. Sin embargo, la conexión entre los dos proyectos filo sóficos de Stanley es débil. La distinción de Ryle entre saber-cómo y saber-qué no tiene las consecuencias políticas previstas por Stanley. Algunas versiones del "intelectualismo" tienen el mismo potencial para alinearse con sistemas políticos jerárquico que algunas versiones del "anti-intelectualismo". En consecuencia, el debate en torno a las nociones de saber-cómo y saber-qué no tiene incidencia sobre la preocupación más reciente de Stanley acerca de las ideologías falsas.; In work culminating in Know How (2009), Jason Stanley argues, against Gilbert Ryle, that knowledge-how is a species of knowledge-that. In How Propaganda Works (2015 ), Stanley portrays this work as undermining a "flawed ideology" supporting elitist valuations of intellecrual work and workers. However, the link between Stanley's two philosophical projects is weak. Ryle's distinction between knowledge-how and knowledge-that lacks the political consequences foreseen by Stanley. Versions of "inrellectualism" have as much potencial to align wirh hierarchical political systems as do versions of "anti-intellectualism". Consequently, the debate about knowledge-how and knowledge-that comes apart from Stanley's more recent concerns about flawed ideologies.
Collections
  • (2016) Volumen 31. Número 3

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka