dc.contributor.author | Canet Centellas, Fernando | |
dc.date.accessioned | 2020-02-13T19:20:45Z | |
dc.date.available | 2020-02-13T19:20:45Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.citation | Zer 13(24) : 237-256 (2008) | |
dc.identifier.issn | 1137-1102 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/40968 | |
dc.description.abstract | The intention of this text entails the need to immerse oneself within the interior of the cinematographic proposal directed by the film-maker Wong Kar-wai we are referring to the film that came out in 2004 with the title: 2046 with the aim of discovering the hidden meanings of this film. To this end we will approach the film text from a narratological point of view, centring principally on the formal aspects that this Asian film-maker deploys, as proof of his own particular style when telling stories through cinematographic language. Thus, essentially we will be exploring the analysis of the narrative mode, voice and time; defending the hypothesis of the dichotomous handling of these elements on the part of Wong Kar-wai, as the mark of a very personal style reached after a process of maturity which embraces almost twenty-odd years of film-making.; El objetivo de este artículo es el análisis en profundidad del film 2046, dirigido por el cineasta asiático Wong Kar-wai en 2004. El estudio ha sido realizado desde un punto de vista narratológico, centrando el interés en el análisis de la enunciación y el manejo del tiempo narrativo. En este trabajo se defiende la hipótesis de que este director propone un uso diametralmente opuesto de estos aspectos formales a lo largo de la construcción del relato. Aspecto éste que define un estilo muy personal, alcanzado por Wong Kar-wai tras más de veinte años escribiendo historias a través del lenguaje cinematográfico.; Artikulu honen helburua Wong Kar-wai zinemagile asiarrak 2004an zuzendu zuen 2046 izeneko filma sakon aztertzea da. Ikerketa ikuspuntu narratologikotik burutu da, enuntziazioaren azterketari eta narrazio-denboraren erabilerari arreta berezia eskainiz. Idazlan honen hipotesiaren arauera, zuzendari honek erabat kontrakoak diren alde formalak proposaten ditu kontaketaren eraikuntzan zehar. Honek oso estilo pertsonala definitzen du, 20 urte baino gehiago hizkuntza zinematografikoaren bitartez istorioak idazten eman eta gero, Wong Kar-wai-k lortu duen estiloa. | |
dc.language.iso | spa | |
dc.publisher | Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.title | En busca del tiempo perdido: la bipolaridad narrativa de Wong Kar-wai en 2046 | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | |
dc.rights.holder | © 2008, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua | |