UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Zer
  • (2009) Volumen 14. Número 27
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Zer
  • (2009) Volumen 14. Número 27
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Violencia y prosocialidad en los contenidos televisivos infantiles visionados por menores en Alicante

Thumbnail
View/Open
2396-8458-1-PB.pdf (271.4Kb)
Date
2009
Author
Tur-Viñes, Victoria
Grande Esteban, Ildefonso
Metadata
Show full item record
Zer 14(27) : 33-59 (2009)
URI
http://hdl.handle.net/10810/41001
Abstract
Here we show the results of a children programming content analysis as well as the result of a survey about perception of violence done with a base of children aged four to twelve years old. We have observed a big increase in prosociality behaviours inside the contents, beating antisocial behaviours treated with humour. Young children keep watching more adult TV programmes than those really designed for them. Children tend to view more adult content than specific children programmes. We see gender differences on violence apprecial.; Se presentan los resultados de un análisis de contenido de los programas de televisión infantil y de un cuestionario sobre percepción de contenidos violentos, cumplimentado por escolares de 4 a 12 años. Se puede constatar un incremento en la identificación de conductas prosociales en los contenidos, más numerosas que las antisociales, aunque éstas no desaparecen. Los menores tienden a visionar más horas los programas de adultos que los específicamente diseñados para ellos, y se constatan diferencias dependientes del género en la consideración de lo violento.; Haurrentzako telebista-saioen edukiei buruzko azterketa bat oinarrian harturik, eta, bestetik, eduki bortitzen pertzeptzioari buruzko galdetegi bat, 4-12 urte bitarteko ikasleek erantzuna, hainbat ondorio aurkezten dira. Egiazta daitekeenez, identifikazioa areagotu egin da jarrera prosoziala duten edukiekin, antisoziala dutenekikoa baino gehiago, hauek desagertu ez badira ere. Bestalde, adin txikikoek ordu gehiagoz ikusi ohi dituzte bereziki nagusientzat diren saioak, beraientzat diseinatutakoak baino. Era berean, alde nabarmenak daude, generoen arabera ,bortizkeria ezaugarritzerakoan.
Collections
  • (2009) Volumen 14. Número 27

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2016  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka