UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • Español
    • Euskera
  • Login
  • English 
    • English
    • Español
    • Euskera
  • FAQ
View Item 
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Zer
  • (2011) Volumen 16. Número 31
  • View Item
  •   Home
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • INVESTIGACIÓN
  • Zer
  • (2011) Volumen 16. Número 31
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La utilización de internet en la comunicación expresiva de las ONG: estudio exploratorio comparativo entre Argentina y España

Thumbnail
View/Open
4843-17861-1-PB.pdf (354.3Kb)
Date
2011
Author
Arroyo Almaraz, Isidoro
Martín Nieto, Rebeca
Metadata
Show full item record
Zer 16(31) : 243-263 (2011)
URI
http://hdl.handle.net/10810/41067
Abstract
The communication of the NGO in Argentina and Spain involves an excellent creativity which is not reflected in the collective minds doubt to the increasing need of professionalize the communication for social causes and elaborate a communication plan. The use they make of new technologies in communication is not appropriate. Having a web page designed by professionals is not enough, it is necessary to establishing communications within media and social networks helps to join forces to face the lack of budgets since it reduces costs and improves the target segmentation.; La comunicación de las ONG de Argentina y España dispone de una excelente creatividad, que no se ve reflejada en el imaginario colectivo por la falta de profesionalización en la comunicación de las causas sociales, por la ausencia de un plan publicado de comunicación, y por la insuficiente apropiación que hacen de las nuevas tecnologías de la comunicación. No basta con tener una web propia cuyo diseño inicial esté elaborado por profesionales, sino que hay que comunicar en medios y redes sociales porque aúna esfuerzos que permiten enfrentarse a la carencia de presupuestos, al reducir costes y mejorar la segmentación de los públicos.; Argentina eta Espainiako GKEen komunikazioak sormen bikaina izan arren, ez du imaginario kolektiboan islarik lortzen hiru arrazoi direla medio: gizarte-kausen komunikazioaren profesionaltasun eskasa, komunikazio-plan argitaraturik eza eta komunikazio-teknologia berrien erabilpen ez nahikoa. Ez da aski profesionalek egindako hasierako diseinua duen Web orrialdea izatea;aitzitik, hedabide eta sare sozialetan ere komunikatu beharra dago, aurrekontuen gabeziari aurre egiteko aukera ematen duelako, kostuak murriztuz eta entzuleen segmentazioa hobetuz.
Collections
  • (2011) Volumen 16. Número 31

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
OpenAIRE
OpenAIRE