Lehen Hezkuntzako ikasleak eta heriotza: musikaren eragina dolu prozesuan
Ver/
Fecha
2020-02-20Autor
Onsalo Damboriena, Leire
Metadatos
Mostrar el registro completo del ítemResumen
[EUS] Lan honen bitartez, hezkuntza esparruan heriotzak duen presentzia eta azken honen ondorioz dolu prozesu baten baitan dauden pertsonei ematen zaien trataera aztertu ziren. Horretarako, lehenik eta behin heriotzaren eta honen ondorioz sortzen den dolu prozesuaren inguruko ikerketa zein hezkuntzan musikak eta heriotzak duten lotura edota harremana ikertu ziren. Ostera, inkesta baten bitartez errealitatearen azterketa bat egin zen eta honen bidez, egun lanean dauden irakasleen iritziekin, heriotzaren didaktikak hezkuntzan duen hutsunea ikusi zen eta gabezi horri aurre egiteko, jarduera zehatz batzuk proposatu ziren, horietako bat praktikara eraman zelarik, ikasleekin heriotza lantzerakoan musikak duen indarra ikusiz eta bizituz. [ES] Mediante este trabajo, se estudió la presencia que tiene la muerte en el ámbito de la educación. Para ello, primero se hizo una investigación sobre la muerte y el proceso de duelo que causa y la relación que existe tanto entre la muerte y la educación como con la música. Después, se analizo la realidad utilizando una encuesta y con las respuestas recibidas por parte del profesorado que trabaja actualmente se pudo observar que existe una gran carencia ante este tema. Por esto, se propusieron diferentes actividades y una se llevo a cabo, haciendo ver y vivir que la música tiene una gran fuerza para trabajar el duelo con los alumnos. [EN] Through this work, the presence of death in the field of education was studied. To do this, an investigation was first made about the death and the grieving process that it causes and the relationship that exists between death and education as well as with music. Afterwards, the reality was analyzed using a survey and with the answers received from teachers who are currently working, it was observed that there is a great lack of this issue. Taken this into account, to be able to give a solution, different activities were proposed and one of them was carried out by seeing and living that music has a great strength to work grief with students.