Lehen Hezkuntzako irakasleen formakuntza, pertzepzioa eta esku-hartze motak autismoaren eremuan
Abstract
[ES] El presente estudio tiene como objetivo analizar la formación, percepción y métodos de intervención del profesorado de Educación Primaria respecto al Trastorno del Espectro Autista. Para ello se crearon un cuestionario que fue respondido por 38 profesores/as de siete centros educativos de Bilbao y una entrevista realizada a 7 docentes de un centro educativo concreto. Estos instrumentos recogen preguntas relativas a los ámbitos previamente mencionados. Los datos recogidos revelaron que el profesorado posee una formación y unos conocimientos escasos acerca de este trastorno, buena disposición para intervenir con estos niños/as y un uso limitado de métodos innovadores. [EUS] Ikerketa honen helburu nagusia Lehen Hezkuntzako irakasleriak Autismoaren Espektroko Nahastearen eremuan duten formakuntza, pertzepzioa eta esku-hartze motak aztertzea da. Honetarako Bilboko zazpi hezkuntza zentroetako 38 irakasleek erantzun zuten galdetegi bat eta zentro zehatz bateko 7 irakasleei egindako elkarrizketa bat sortu ziren. Tresna hauek aurretik aipatutako arloen inguruko galderak biltzen dituzte. Lortutako datuek irakasleriak autismoaren nahastearen inguruan duen formakuntza eta ezagutzak eskasak direla, ume hauekin lan egiteko jarrera ona duela eta metodo berritzaileen erabilpena eskasa dela ezagutarazi zuten. [EN] The objective of this study is to analyse the training, perception and intervention methods of Primary School Teachers about Autism Spectrum Disorder. For this purpose, a questionnaire was created, which was answered by 38 teachers of seven schools in Bilbao, and an interview was conducted with 7 teachers from one specific school. These instruments include questions relating to the areas previously mentioned. The data collected revealed that the teachers had little training and knowledge about this disorder, a good disposition to intervene with these children and a limited use of innovative methods.