La infancia y la adolescencia ante las Tecnologías de la Información y la Comunicación (TICs): oportunidades, riesgos y daño
Fecha
2020Autor
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Zer 25(48) : 349-362 (2020)
Resumen
Los menores están creciendo en un sistema de convergencia mediática que les proporciona oportunidades para la socialización, la auto-expresión, el aprendizaje, la creatividad y la participación a través de los medios online y, crecientemente, los medios móviles. Sin embargo, además de las oportunidades que ofrece Internet, los niños y niñas también experimentan riesgos evidenciando la interdependencia de ambos: cuanto más usan los menores internet, mayor es la gama de oportunidades que tienen y mayor es la probabilidad de exposición a experiencias de riesgo.; Egungo haur eta nerabeak hedabideen konbergentzia testuinguru batean hazten ari dira, non euren harreman, adierazpen, ikaskuntza, sormen, zein parte hartzeko aukera apartak eskaintzen dizkie onlineko teknologiek zein gailu mugikorrek. Euren esperientzia digitala areagotu da gailu berrien erabilera gizartean hedatu den heinean. Hala nola smartphone eta tabletak, smart telebistak, bideo-kontsolak, erloju adimentsuak, zein gure ariketa fisikoa kontrolatzen duten aplikazioak edo Gauzen Internetaren beste baliabide digitalak. Hala eta guztiz ere, internetak aukerez gain arriskuetarako iturri ere izan daiteke eta ebidentzia enpirikoek agerian utzitakoaren arabera, batzuen eskutik besteak datoz. Hainbat eta interneta gehiago erabili zabalagoa da honek eskainitako aukera sorta eta jokabide arriskutsuetan ibiltzeko probabilitatea ere areagotuko da. Horrenbestez, aukerak (komunikazio, ikaskuntza, sormen, olgeta, e. a.) eta arriskuak (ziberjazarpena, gorrotoaren diskurtsoa, pornografia, grooming-a, esplotazio komertziala, e. a.) eskuz esku datoz interneten. ; Children are growing up in a media convergence context that provides them with opportunities for socialization, self-expression,clearning, creativity and participation through online media and, increasingly, mobile media. The digital experience of children and adolescents has been accentuated with the use of smartphones and tablets, as well as with smart TVs, game consoles, smartwatches, applications that monitor physical activity and other digital resources that are part of the Internet of things. However, the internet provides boys and girls with opportunities and risks and empirical evidence shows the interdependence of both: the more children use the Internet, the greater the range of opportunities they have and the greater the probability of exposure to risky experiences. Therefore, opportunities (communication, learning, creativity, entertainment, etc.) and online risks (cyberbullying, hate speech, pornography, grooming, commercial exploitation, etc.) go hand in hand.