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dc.contributor.authorEtxeberria Balerdi, Félix ORCID
dc.contributor.authorGarmendia Larrañaga, Joxe
dc.contributor.authorArrieta Aranguren, Elisabete
dc.date.accessioned2020-10-30T18:30:11Z
dc.date.available2020-10-30T18:30:11Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.citationTantak 26(2) : 9-24 (2014)
dc.identifier.issn0214-9753
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/47549
dc.description.abstractIn this text we realize of the analysis and of the result of the project "Ordizia, hiri hezitzailea". This project has been developed in Ordizia (Gipuzkoa) between the years 2008 and 2012. At present, the experience continues with a very positive valuation.ln this article we have thought if the educational cities fulfill the function of revitalazing the educational capacities that the cities have innate. In addition to that, we have born in mind the benefits of the management of the networks partner educational taking into account that they promote a majar cooperative efficiency and we do ours many oj the principies of the educational community referring to the stari--up and to the development uf the educational cities 'project.The project has be en designed by people in charge of Ordizia 's local government and by a research group of the University of the Rasque Country and, in a beginning; it was planned from 2008 until 2011. The Plan continues working and it is actual/y infullforce. The schools, associations and departments of the tawn hall take part in it. In this project, we organized an agenda of activities for 2011 that was renewedfor the year 2012.25 associations and groups took part in it. Moreover, we prepared a catalogue with 34 initiatives for interinstitutional cooperation. One of the main conclusions of the project has been that the educational cooperation improves and optimizes the global relation of the municipality and, at the same time, the groups involved in these projects fortify and their efficiency increases.; Dans ce texte, nous réalisons l'analyse et les résultats du projet "Ordizia, Hiri hezitzailea". Ce projet a été développé en Ordizia (Gipuzkoa) entre 2()()8 et 2012. A l'heure actuelle, l'expérience se poursuit avec un bilan tres positif Tout d'abord, nous avons réjléchi a savoir si les villes éducatrices jouent le rOle de dynamisation des compétences éducatives qui ont les villes. En outre, nous avons vu les avantages de la gestion des réseaux socio-éducatifs qui envisagent de promouvoir une plus grande coopération de l'effiracité, el nousfaisons nOtres bon nombre des prindpes de la communauté éducative dans la mesure oii la mise en service et le développement de projets de villes éducatrices.Le projet a été conru par les responsables de la Ville de Ordízia et un groupe de recherche a l'Université du Pays Basque-EHU et, d'abord, nous avons travaíllé depuis 2008-2011. Le plan se poursuit aujourd'hui en place et est pleinement en vigueur. Les écoles, les associations et les services du conseil sont impliqués dans le projet maintenam.Dans ce projet, nous avons organisé un programme d'activités pour 2011 qui a été renouvelé pour l' année 2012 avec la participacion de 25 associations et groupes. En plus, nous avons préparé une liste de 34 initiatives de coopération. L'une des principales conclusions du projet a été que la coopération éducative améliore et optimise l' ensemble des relations de la municipalité et au mime temps, les groupes impliqués dans ces projets sont renforcées et leur efficacité augmente.; En este texto damos cuenta del análisis y del resultado del proyecto "Ordizia. hiri hezitzailea". Este proyecto se desarrolló en Ordizia (Gipuzkoa) entre los años 2008 y 2012. En la actualidad, la experiencia continúa con una valorarión muy positiva. En este artículo hemos reflexionado sobre las ciudades educadoras, si estas cumplen la función de dinamizadoras de las capacidades educativas innatas que tienen las ciudades. Además, hemos contemplado los beneficios de la gestión de las redes socio-educativas teniendo en cuenta que promueven una mayor eficacia cooperativa, y hacemos nuestros muchos de los principios de la comunidad educativa en lo que a la puesta en marcha y al desarrollo del proyecto de ciudades educadoras se refiere. El proyecto ha sido diseñado por responsables del Ayuntamiento de Ordizia y por un grupo de investigación de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatea y, en un principio, se trabajó en él desde 2008 hasta 2011. El Plan continua en marcha y a día de hoy está en plena vigencia. Los colegios, asociaciones y departamentos del ayuntamiento participan en él actualmente. Dentro de ese proyecto, organizamos una agenda de actividades para 2011 que se renovó para el año 2012 participando 25 asociaciones y grupos. Además, preparamos un catálogo con 34 iniciativas para la cooperación interinstitucional. Una de las principales conclusiones del proyecto ha sido que la cooperación educativa mejora y optimiza la relación global del municipio y, al mismo tiempo, los grupos implicados en estos proyectos se fortalecen y su efectividad aumenta.
dc.language.isoeus
dc.publisherServicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.titleOrdizia, hiri hezitzailea
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/article
dc.rights.holder© 2014, Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco Euskal Herriko Unibertsitateko Argitalpen Zerbitzua


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