UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2000) Número 10
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2000) Número 10
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El "índice de regularidad de aprendizaje" de Peinado Altable

Thumbnail
View/Open
308-391-1-PB.pdf (272.6Kb)
Date
2000
Author
Román, José María
Peláez Reoyo, Tomás
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de psicodidáctica (10) : 103-113 (2000)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48085
Abstract
En este artículo presentamos el Indice de Regularidad de Aprendizaje (IRA), una de las aportaciones más importantes de José Peinado Altable (1909-95) a la Psicología de la Instrucción. Este indicador es un complemento del Cociente Intelectual (CI) para explicar el rendimiento psicomotriz de alumnos deficientes y, en nuestra opinión, es extendible a todo tipo de alumnos y tareas de aprendizaje.; We introduce in this article the Learning Regularity Index (IRA), one of the most important contributions of José Peinado Altable (1909-1995) to the Psychology of Learning. This indicator is a comppppcomplement of the Intelligence Quotient (IQ), in order to explain the psychomotor performance of poor students and, , in our opinion, it can be extended to all types of students and learning tasks.
Collections
  • (2000) Número 10

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka