UPV-EHU ADDI
  • Back
    • English
    • español
    • Basque
  • Login
  • English 
    • English
    • español
    • Basque
  • FAQ
View Item 
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2000) Número 10
  • View Item
  •   ADDI
  • INVESTIGACIÓN
  • Publicaciones - UPV/EHU
  • Servicio Editorial UPV/EHU
  • Revistas
  • Revista de Psicodidáctica
  • (2000) Número 10
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La acústica de las aulas de música en los centros escolares

Thumbnail
View/Open
302-385-1-PB.pdf (219.7Kb)
Date
2000
Author
Pérez Castillo, Paloma
Metadata
Show full item record
  Estadisticas en RECOLECTA
(LA Referencia)

Revista de psicodidáctica (10) : 27-36 (2000)
URI
http://hdl.handle.net/10810/48087
Abstract
Generally speaking music in classrooms from Grammar Schools lacks appropiate acoustic characteristics. Apart from lacking in acoustic isolotation with regard to outside, there are often internal deficiencies affecting oral and musical communication such as unsuitable reverberation times, lack of acoustic clearness. The aim of this research is to analyze the causes determining adequate acoustic conditions within music classrooms and suggestions loading these conditions to improvement. Nowdays there is a phisical as well as a pshychoacoustic knowledge that contributes to the improvement of the acoustic conditions of enclosures. Solutions generated for the acoustic improvement within music classrooms will imply a remarkable increase in the effectiveness of musical an oral communication within music didactics.; Las aulas de música de los Institutos de Educación Secundaria carecen por lo general de características acústicas adecuadas. Es frecuente que además de una falta de aislamiento acústico respecto del exterior, haya además a nivel interno carencias que afectan a la comunicación oral y musical, por ejemplo, tiempos de reverberación inadecuados, falta de claridad acústica, etc. En este estudio se desea analizar las causas que determinan las condiciones acústicas idóneas en las aulas de música y propuestas que conduzcan a su mejora. Actualmente hay conocimiento tanto de tipo físico como psicoacústico para la mejora de las condiciones acústicas de los recintos. Las soluciones que se generen para la mejora acústica de las aulas supondrán un notable aumento en la efectividad de la comunicación oral y musical dentro de la didáctica de la música
Collections
  • (2000) Número 10

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka
 

 

Browse

All of ADDICommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)SubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesDepartamentos (cas.)Departamentos (eus.)Subjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

DSpace 6.4 software copyright © -2023  DuraSpace
OpenAIRE
EHU Bilbioteka