Haurren kontrako Sexu Abusuei buruzko irakasleentzako Prest-Gara ikastaroa: EAEko lehenengo ikastaro homologatuaren sorkuntza
Date
2021-02-12Author
Urizar Elorza, Maitane
Metadata
Show full item recordAbstract
[EU] Haurren Kontrako Sexu Abusuak (HkSA) gizartean zabal hedatutako problematika izan arren, apenas ez dago gai honi buruzko irakasleentzako prestakuntza publiko eta homologaturik. Hori horrela, proiektu honen helburua Euskal Autonomia Erkidegoan jardunean dauden irakasleentzako HkSAei buruzko lehenengo prestakuntza publiko eta akreditatua diseinatzea eta burutzea izan zen, irakasleen etengabeko prestakuntzarako Prest-Gara planaren barnean. Prestakuntza hau irakasleen jardun hezitzailerako ezinbestekoa dela ondorioztatzen da; izan ere, parte hartu zuten irakasle gehienek adierazi zuten HkSA kasuei aurre egin behar izan zietela beren ibilbide profesionalean. Halaber, irakasleen zati handi bat prestatzeak laguntza- eta euste-sare bat sortzea sustatuko lukeela ere defendatzen da. [ES] A pesar de que el Abusos Sexuales Infantil (ASI) es una problemática ampliamente extendida en la sociedad, apenas existe formación pública y homologada para el profesorado en esta materia. En este sentido, el objetivo de este proyecto fue diseñar y llevar a cabo la primera formación pública y acreditada sobre el ASI para el profesorado en activo en la Comunidad Autónoma del País Vasco, dentro del plan Prest-Gara de formación continua del profesorado. Se concluye que esta formación es imprescindible para la práctica educativa del profesorado, ya que la mayoría de los profesores participantes manifestaron haberse enfrentarse a casos de ASI en su trayectoria profesional. También se defiende que la formación de gran parte del profesorado fomentaría la creación de una red de apoyo y contención. [EN] Despite the fact that Child Sexual Abuse (CSA) is a widespread problem in society, there is hardly any public and accredited training for teachers in this area. In this sense, the objective of this project was to design and carry out the first public and accredited training on CSA for active teachers in the Basque Country, within the Prest-Garap plan for continuous teacher training. The conclusion is that this training is essential for the educational practice of the teaching staff, since most of the participating teachers stated that they had faced cases of CSA in their professional career. It is also argued that the training of a large part of the teaching staff would encourage the creation of a support and containment network.