Gorputz hezkuntza, curriculum ezkutua eta lehiakortasuna: Irakasleek curriculum ezkutua ulertzeko eta hausnartzeko duten gaitasuna
View/ Open
Date
2021-04-15Author
Pesquera Aramburu, Ainhoa
Metadata
Show full item recordAbstract
[EUS] Curriculum ezkutua egunerokotasunean suertatzen diren gertaeretan eta ekintzetan
ematen da, baina, ez da erraza honakoa identifikatzea. Hauek ezkutuan gelditu ohi dira eta
konturatu gabe, egoera edo ekintza horiek ikasleengan eragina dute. Gradu Amaierako Lan
honen helburu nagusia, Gorputz Hezkuntzako Minorrean egon diren ikasleek Practicum IIIan bizitako lehiazko gertaeren gainean curriculum ezkutua ulertu duten eta hausnartzeko
gaitasuna nolakoa izan den aztertzea da. Aztertutako gertaerak 57 izan dira. Gertaeren %
60ak ez du curriculum ezkutua ulertu, deskripzio orokorrak egiteagatik eta etenaldiaren
garrantziaz ez ohartzeagatik. Bestalde, ikasleen hausnartzeko gaitasuna txikia izan da, % 6a hain zuzen ere, honen arrazoia galdera irekiak botatzea izan da. [ES] El curriculum oculto se imparte en hechos y acciones que se producen en el día a día, pero no es fácil identificarlo. Estas situaciones o acciones suelen quedar ocultas, y sin darnos cuenta, afectan al alumnado. El objetivo principal de este Trabajo de Fin de Grado es analizar si los alumnos que han estado en el Minor de Educación Física han entendido el curriculum oculto sobre los acontecimientos competitivos vividos en el Practicum III y la capacidad de reflexión sobre los mismos. Los incidentes críticos analizados han sido 57. El 60% de los incidentes críticos no han sido entendidos en el currículum oculto por realizar descripciones generales y por no tener en cuenta la importancia de la interrupción en las sesiones. Por otro lado, la capacidad de reflexión del alumnado es baja, concretamente un 6%, y ello se debe a la tendencia de los participantes a plantear preguntas abiertas.