Show simple item record

dc.contributor.advisorMadariaga Lopez, Itsaso ORCID
dc.contributor.advisorGutierrez Ajamil, Estibaliz
dc.contributor.authorSarria Areitio, Iñigo
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2021-04-15T18:35:17Z
dc.date.available2021-04-15T18:35:17Z
dc.date.issued2021-04-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/51006
dc.description60 p. : il. -- Bibliogr.: p. 46-47
dc.description.abstract[EUS] Ikerketa lan honek, kirolean, jarduera fisikoan eta Heziketa Fisikoan ematen diren genero estereotipoen azterketan datza. Ikerlan honetan, Heziketa Fisikoko irakasleek begi-bistaz jaso ditzaketen argazki edo irudien analisia egingo da, betiere generoa analisiaren objektu nagusia izanik. Horretaz gain, gehienetan, argazkian edo irudian egiten ari diren hori analisirako objetua izango da. Ikerketa honen helburua, beraz, irakasleek jaso ditzaketen argazki eta irudi horietan agertzen diren kirol edo jarduera fisikoko generozko estereotipoak nolakoak diren aztertzea eta gutxi lantzen den perspektiba kritikoaren beharra nabarmentzea izango da. Guzti hori aztertu ahal izateko bi ikerketa-tresna jarri dira martxan, alde batetik, Mungiako Bentades Ikastetxeako 6.mailako 24 ikasleko ikasgela batekin, Erwin Wurm artistaren “One Minute Sculptures” obraren moldaketa praktiko bat burutu da eta bestetik, 90. hamarkadako eta 2000.hamarkadako Heziketa Fisikozko testu liburuen irudiak aztertu dira. Analisi honi erreparatuz, aipatutako ikuspuntu kritikoaren beharra, ikus kulturaren eraginaren ondorio bat dela esan daiteke, hala nola, ikus kulturak hainbat generozko estereotipo transmititzen dizkigu eta. Mezu estereotipatu horiek gehienetan, curriculum ezkutuaren bitartez transmititzen dira, beraz, ez dira ikusgaiak eta horren ondorioz, pedagogia kritikoaren bitartez aztertzea praktikoa izan daiteke. Horretarako, Heziketa Fisikoa, baliabide eraginkorra izan daiteke, ikasgai honetan, gizakiaren gorputza hezten baita. Beraz, gorputza modu fisiko eta psikologiko sozial batean hezteko testuinguru ezinhobea izan daiteke ikasgai hau. Hitz-gakoak: Ikus kultura, generozko estereotipoak, Heziketa Fisikoa, curriculum ezkutua, pedagogia kritikoa.es_ES
dc.description.abstract[ES] Este trabajo, consiste en analizar e investigar los estereotipos de género que se dan tanto en el deporte, como en la actividad física o en las clases de Educación Física. En este trabajo, se analizarán las imágenes o fotos que podría percibir percibir visualmente un profesor de Educación Física, siendo el género el objeto principal de análisis en todo momento. A parte, en muchas ocasiones, lo que el humano este haciendo en esa imagen o foto será objeto de análisis. El objetivo de este análisis, entonces, será analizar que estereotipos de género deportivos contienen las imágenes que puedan percibir los profesores y remarcar la necesidad de trabajar una pedagogía poco común en la práctica de Educación Física, la pedagogía crítica. Para poder analizar esas cuestiones, se han llevado a cabo dos herramientas de análisis. Por una parte, se ha puesto en marcha una adaptación de la obra “One Minute Sculptures” del artista Erwin Wurm con una clase de 6.primaria de la escuela Bentades Ikastetxea. Por otro lado, se han analizado las imágenes de dos libros de texto de 1 Educación Física, uno de la década de los 90 y otro de principios del siglo XXI, exactamente del año 2006. Basándonos en este trabajo de análisis, la necesidad de trabajar este punto de vista pedagógico crítico surge como consecuencia de la cultura visual, y es que, esta cultura visual nos transmite muchos estereotipos de género. Estos mensajes estereotipados, se suelen transmitir mediante el currículum oculto, por lo tanto, son invisibles y a causa de esa invisibilidad, puede ser práctico y útil analizarlo desde una pedagogía crítica. Para ello, la Educación Física podría ser una herramienta eficaz, ya que esta asignatura sirve para el desarrollo del cuerpo humano. Por lo tanto, sería un contexto idóneo para desarrollar el cuerpo física y psicológica-socialmente Palabras clave: Cultura visual, estereotipos de género, Educación Física, currículum oculto, pedagogía crítica.es_ES
dc.description.abstract[EN] This research study, consist in analyze and investigate the gender stereotypes that could be in sports, physical activities or Physical Education. In this research, will analyze some images and photos that a Physical Education teacher could percieve visually, always being the gender the principal target of study. Apart from that, sometimes the situation of the human in each image or photo will be object of study also.The objective of this analysis will be, to analyse what kind of gender stereotypes could be transmited by those images and also to emphasize the need to work on a nowadays not commun pedagogy in Physical Education, that is the critical pedagogy. For these research, it have been used two analisis tools. On the one hand, it has been used a modification of the work that is called “One Minute Sculptures” by the artist Erwin Wurm. That modification has been used with a class of 6th grade of primary in Bentades Ikastetxea school. On the other hand, it has been analyzed two textbooks about Physical Education. One book was from the ninety ́s decade and the other one was from the beginning of XXI.century, exactly from the 2006 year. Taking this research in account, this need to work on the critical pedagogy born as a consequence of the visual culture. In fact, this visual culture give us some gender stereotypes. Those ones, usually are transmitted by the hidden resume, so they are not able to see. Because of that, it could be practical to work on those ones by the critical pedagogy. For that work, the Physical Education could be a effective tool, because the objective of this subject is to develop the human ́s body. So, this course could be the best context to develop the human body physically and psychological-socially Keywords: Visual culture, gender stereotypes, hidden resume, Physical Education, critical pedagogy.es_ES
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectikus kultura
dc.subjectgenerozko estereotipoak
dc.subjectheziketa fisikoa
dc.subjectcurriculum ezkutua
dc.subjectpedagogia kritikoa
dc.subjectcultura visual
dc.subjectestereotipos de género
dc.subjecteducación física
dc.subjectcurrículum oculto
dc.subjectpedagogía crítica
dc.subjectvisual culture
dc.subjectgender stereotypes
dc.subjecthidden resume
dc.subjectphysical education
dc.subjectcritical pedagogy
dc.titleKirolezko eta aktibitate fisikoko genero estereotipoak lantzeko, ikus kultura eta perspektiba kritikoa gorputz hezkuntzanes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2020-06-29T10:32:11Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2020, el autor
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Graduaes_ES
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria
dc.identifier.gaurregister106652-806081-09
dc.identifier.gaurassign78342-806081


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record