Show simple item record

dc.contributor.advisorMadariaga Lopez, Itsaso ORCID
dc.contributor.authorLauzirika Erkiaga, Paul
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2021-04-15T18:46:24Z
dc.date.available2021-04-15T18:46:24Z
dc.date.issued2021-04-15
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/51012
dc.description48 p. : il. -- Bibliogr.: p. 35-38
dc.description.abstract[EUS] Gaur egun oraindik duela urte askotik datorkigun gaitz bat daukagu gurekin, matxismoa. Gaitz horrek gizarteko eremu gehienetan eragiten du eta kirola ez da horietatik at geratzen. Lan honen bitartez kirolaren munduan generoaren aldetik egungo umeek daukaten ikuspuntua zein den jakinarazi nahi zen. Horretarako, inkesta bat pasa zitzaion Lekeitioko ikastetxe bateko 22 ikasleko talde bati. Haiek dauzkaten ideiak ezagutu ostean generoaren aldetik landu beharreko eta matxismoaren aztarna diren gaiak identifikatu ziren, beraz horiei aurre egiteko Lehen Hezkuntzarako proposamen didaktiko bat diseinatu zen. Proposamen horrek hainbat ikasgai harremanetan jartzeko asmoa zeukan: Arte Hezkuntza eta Gorputz Hezkuntza. Ikasgai biak aldi berean eman beharrean, prozesu linea baten bitartez lantzea zen helburua (lehenengo saioak Arte Hezkuntzan landu eta gero trantsizio baten bidez Gorputz Hezkuntzara igaro). Ezinbestekotzat hartzen zen, beraz, tutorearen eta espezialistaren arteko koordinazioa ikasleek edukiak ondo barneratzeko. Inkestaren erantzunetan espero ziren emaitza guztiak jaso ez arren, nabari zitekeen kirolaren arloa oraindik gizonezkoei esleitzen zaiela, presentzia handiagoa emanez edo haien lorpenak emakumeenak baino gehiago goraipatuz. Kasu batzuetan emakumezkoen lanaren ez ikustaraztera ere iristen da, komunikabideek ematen dien bisibilitatea nulua delako edo janzkerari edo gorpuzkerari lorpenei baino garrantzia gehiago ematen diotelako. Beraz, nahiz eta azken urteetan gai honen inguruan aurrera pauso handiak egin diren, oraindik ere lanketa sakonak egin behar direla ikus daiteke.es_ES
dc.description.abstract[ES] Todavía hoy, desde hace muchos años el machismo afecta a la mayoría de los ámbitos sociales y el deporte no es ajeno a ellos. Este trabajo pretende dar a conocer la perspectiva de género de los niños y niñas actuales en el mundo del deporte. Para ello, se ha pasado una encuesta a un grupo de 22 alumnos y alumnas de un centro de Lekeitio para conocer sus ideas, detectar las que hay que trabajar desde el punto de vista del género e identificar los temas que son la huella del machismo. Por lo tanto, se ha diseñado una propuesta didáctica para la Educación Primaria, con la intención de poner en contacto la Educación Artística y la Educación Física: en lugar de impartir simultáneamente ambas materias, se trata de trabajarlas a través de un proceso lineal, trabajando las primeras sesiones en la Educación Artística y luego a través de una transición pasar a la Educación Física. Se considera imprescindible, por tanto, la coordinación entre tutor/a y especialista para una buena asimilación de los contenidos por parte del alumnado. En las respuestas de la encuesta se puede notar que el campo del deporte todavía se asigna a los hombres, dándoles más presencia o ensalzando sus logros más que los de las mujeres. En algunos casos llega incluso a invisibilizar el trabajo femenino, porque la visibilización que les da los medios de comunicación es nula o dan más importancia a la vestimenta o la complexión que a los logros. Por lo tanto, a pesar de que en los últimos años se han dado grandes pasos hacia adelante en torno a este tema, todavía se puede ver que hay que hacer profundas elaboraciones.es_ES
dc.description.abstract[EN] Currently we have a scourge that has been with us for many years, sexism. This scourge affects most social areas and sports are not free from it. The intention of this work is to reveal the gender perspective of the children in sports nowadays. To this end, a survey was conducted in a class of 22 students from a school in Lekeitio, to get to know their ideas and to detect the issues that needed to be worked on in terms of gender and to identify the signs of sexism. To deal with these issues, a didactic proposal was designed. This proposal had the intention to relate several subjects: Art Education and Physical Education. Instead of tackling two subjects at the same time, the objective was to work it through a linear process (starting in Art Education to transition later to Physical Education). The coordination between the tutor and the specialist is necessary in order for the students to assimilate the contents better. When analyzing the results of the conducted survey, it can be seen that sports are still assigned to men. They receive more presence or positive appraisal of their achievements than women. In some cases, women’s achievements are even made invisible by the lack of visibility in the media, which often focuses more on their clothing and body type than their achievements. Therefore, though great strides have been made in recent years to solve this issue, it may still be seen that there is a great deal of work still to be done.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectgeneroaes_ES
dc.subjectestereotipoakes_ES
dc.subjecthezkuntzaes_ES
dc.subjectkirola
dc.subjectikus kultura,
dc.subjectgénero
dc.subjectestereotipos
dc.subjecteducación
dc.subjectdeporte
dc.subjectcultura visual
dc.subjectgender
dc.subjectstereotypes
dc.subjecteducation
dc.subjectsport
dc.subjectvisual culture
dc.titleLehen hezkuntzako umeekin kirol estereotipoei begira: betaurreko moredun proposamen didaktikoaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2021-02-08T08:21:38Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2021, el autor
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Graduaes_ES
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria
dc.identifier.gaurregister110815-835268-05
dc.identifier.gaurassign93429-835268


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record