dc.contributor.advisor | García Azkoaga, Inés María | |
dc.contributor.author | Goñi Houghton, Álvaro | |
dc.contributor.other | F. ACTIVIDAD FISICA Y DEPORTE | |
dc.contributor.other | JARDUERA FISIKOAREN ETA KIROLAREN ZIENTZIEN F. | |
dc.date.accessioned | 2021-06-30T15:45:51Z | |
dc.date.available | 2021-06-30T15:45:51Z | |
dc.date.issued | 2021-06-30 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10810/52103 | |
dc.description | 46 p. -- Bibliogr.: p. 37-38 | |
dc.description.abstract | [EUS] Gradu Amaierako Lan honen helburua da Gorputz Hezkuntzako irakasgaian hizkuntza komunikaziorako gaitasuna nola landu daitekeen aztertzea. Horretarako, Nafarroako Foru Komunitateko testuinguru soziolinguistiko berezia aztertu eta kontuan hartuko da, ikerketa Nafarroako eremu misto eta eremu ez-euskaldunean kokatuko delarik. Eremu horietan euskarak eskolatik at duen presentzia nahiko txikia da eta horren ondorioz, ikasleek hizkuntza hau egoera informaletan erabiltzeko aukera gutxi izaten dituzte. Era berean, hizkuntzaren ahozkotasunaren lanketan Gorputz Hezkuntzak dituen aukera ezin hobeak nabarmenduko ditugu eta horren ondorioz, Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzako irakasgai honetan esparru hau lantzeko proposamen didaktiko bat sortuko dugu. Proposamen hau proiektuka lan egiteko metodologian oinarrituko da eta ahozkotasunaren bi norabideak lantzeko beharra hartuko du kontuan: hizkuntzaren alderdi formala eta informala. Beraz, lan hau tresna metodologikoa izan daiteke euren programazioetan hizkuntza gaitasuna lantzea erabakitzen duten Gorputz Hezkuntzako irakasleentzat. | |
dc.description.abstract | [ES] El propósito del presente Trabajo de Fin de Grado es analizar cómo trabajar la Competencia para la Comunicación Lingüística en la asignatura de Educación Física. Para ello, se analizará y se tomará en cuenta el especial contexto sociolingüístico que presenta la comunidad Foral de Navarra, al mismo tiempo que el estudio se concretará en las zonas mixta y no-vascófona de este territorio. En esas zonas la presencia del euskera fuera de las escuelas es bastante pequeña y por ello, la mayoría de los/as alumnos/as suelen tener pocas posibilidades de utilizar el idioma en situaciones informales. Al mismo tiempo, destacaremos las inmejorables opciones que tiene la asignatura de Educación Física para el trabajo de la oralidad del euskera y en consecuencia, realizaremos una propuesta didáctica para trabajar este aspecto durante la etapa de la ESO en esta asignatura. Esta propuesta se basará en la metodología de trabajo por proyectos y tomará en cuenta la necesidad de trabajar en las dos vertientes de la capacidad oral: el lenguaje formal e informal del idioma. Por lo tanto, este trabajo puede servir de herramienta metodológica para aquellos/as profesores/a de Educación Física que decidan incluir en sus programaciones un trabajo real de la competencia lingüística. | |
dc.description.abstract | [EN] The aim of this end-of-degree project is to analyse how to work the competence of the linguistic communication in the Physical Education subject. To do so, the special sociolinguistic context of the Foral region of Navarre will be analysed along with the study of both the mix-speaking and non-Basque speaking areas of Navarre. In these areas the use of Basque outside school is little so many students do not have the opportunities to use the language in informal contexts. At the same time, we must stand out that PE offers great possibilities to work the oral skill at school. Therefore, we are going to put forward a didactic proposal to work this competence during the Secondary Education. This proposal will focused on a project-work methodology and either the formal or the informal aspects of the oral competence will be taken into account. In consequence, this study will be useful as a methodological tool for the PE teachers who want to include in their curriculums the linguistic competence. | |
dc.language.iso | eus | es_ES |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Nafarroako egoera soziolinguistikoa | |
dc.subject | euskara | |
dc.subject | ahozko komunikazioa | |
dc.subject | proiektuka lan egiteko metodologia | |
dc.subject | hizkuntzaren alderdi formala/informala | |
dc.subject | hizkuntza gaitasunak Gorputz Hezkuntzan | |
dc.subject | situación sociolingüística de Navarra | |
dc.subject | comunicación oral | |
dc.subject | metodología de trabajo por proyectos | |
dc.subject | lenguaje formal/informal | |
dc.subject | competencias lingüísticas en Educación Física | |
dc.subject | Navarre´s socio-linguistic situation | |
dc.subject | Basque | |
dc.subject | oral communication, project-work methodology | |
dc.subject | formal/informal language | |
dc.subject | linguistics competences in Physical Education | |
dc.subject | project-work methodology | |
dc.title | DBH 2. mailako Gorputz Hezkuntzako irakasgaian euskarazko ahozko komunikazioa lantzeko proposamen didaktikoa | es_ES |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-22T09:24:37Z | |
dc.language.rfc3066 | es | |
dc.rights.holder | © 2020, el autor | |
dc.contributor.degree | Grado en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte | es_ES |
dc.contributor.degree | Jarduera Fisikoaren eta Kirolaren Zientzietako Gradua | |
dc.identifier.gaurregister | 103274-785063-09 | |
dc.identifier.gaurassign | 93910-785063 | |