Show simple item record

dc.contributor.advisorInfante Borinaga, Guillermo ORCID
dc.contributor.authorManchola Arteche, Ane
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2021-11-18T16:19:35Z
dc.date.available2021-11-18T16:19:35Z
dc.date.issued2021-11-18
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/53856
dc.description30 p. -- Bibliogr.: p. 27-30
dc.description.abstract[EUS] Eskola faktore sozial garrantzitsua da umearen hazkuntzan, eta askotan eremu honetan, behin eta berriz erreproduzitzen dira sexismo egoerak, baita Gorputz Hezkuntzan ere. Gorputz Hezkuntzako curriculum ezkutuan gai desberdinak jorratzen dira, autoritatea-menpekotasuna eta antolamendua, lehiakortasuna lankidetza eta garaipenaren ideologia, tristura eta alaitasuna, hau da, emozioak, eta sexismoa. Baina lan honetan sexismoari emango zaio garrantzia, hori dela eta, Gorputz Hezkuntzako ikasgaian sexismo kasuak nola ematen diren azalduko da. Lan honen helburua, Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzako saioetan sexismoa sorrarazten duten eragileak behatzea izan da. Horretarako, 2020/2021 ikasturtean egindako praktiketan behatutako hainbat esperientzia kontuan hartzeaz gain, Gorputz Hezkuntzako irakasle bati egindako elkarrizketa, adituek diotena eta Eléonor Gilberten metraje laburreko filma ere erabili dira ikerketan. Azkenik, tresna hauek guztiak kontuan hartuz, sexismoaren eragileak honako hauek direla ondorioztatu da: Batetik, espazioaren banaketa bidegabea, mutilek eremurik zabalenak hartzen dituztelako eta neskek murriztuak. Bestetik, boterea, era kontzientean mutilek lidergoa erakusten dutenean, era inkontzientean nesken etsipen eta mutilen ohiturengatik, eta gaitasun fisikoen bidez, mutilek neskek baino abantaila gehiago dituztelako. Azkenik, irakasleak, hauek neutroak ez direnez sexismoa erreproduzitu dezaketelako, bai hizkera zein proposamenaren bidez.
dc.description.abstract[ES] La escuela es un factor social importante en la crianza del niño, y muchas veces, en este campo se reproducen repetidamente situaciones de sexismo, incluso en Educación Física. En el currículum oculto de Educación Física se tratan diferentes temas, entre ellos se encuentran la autoridad-dependencia y organización, competitividad cooperación e ideología del triunfo, tristeza y alegría, es decir, las emociones, y el sexismo. Pero en este trabajo se le dará importancia al sexismo, por lo que se explicará cómo se dan los casos de sexismo en la asignatura de Educación Física. El objetivo de este trabajo ha sido la observación de los agentes generadores de sexismo en las sesiones de Educación Física en Educación Primaria. Para ello, además de tener en cuenta diversas experiencias observadas en las prácticas realizadas en el curso 2020/2021, la investigación ha incluido la entrevista a un profesor de Educación Física, lo que dicen los expertos y el cortometraje de Eléonor Gilbert. Por último, teniendo en cuenta todos estos instrumentos, se ha llegado a la conclusión de que los agentes del sexismo son: Por un lado, la injusta distribución del espacio, porque los chicos ocupan las zonas más amplias y las chicas las reducidas. Por otro lado, el poder, cuando de forma consciente los chicos muestran liderazgo, de manera inconsciente por la desesperación de las chicas y los hábitos de los chicos, y a través de las capacidades físicas, porque los chicos tienen más ventajas que las chicas. Y, por último, los profesores, porque al no ser neutros pueden reproducir el sexismo, tanto a través del lenguaje como de la propuesta.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectLehen Hezkuntza
dc.subjectGorputz Hezkuntza
dc.subjectcurriculum ezkutua
dc.subjectsexismoa
dc.subjectEducación Primaria
dc.subjectEducación Física
dc.subjectcurrículum oculto
dc.subjectsexismo
dc.titleSexismoaren eragileak Lehen Hezkuntzako Gorputz Hezkuntzako saioetanes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2021-06-21T07:08:28Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2021, la autora
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister114493-801805-09
dc.identifier.gaurassign109476-801805


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record