Show simple item record

dc.contributor.advisorMadariaga Lopez, Itsaso ORCID
dc.contributor.authorLekanda Izaga, Unax
dc.contributor.otherE.U. MAGISTERIO -VITORIA-GASTEIZ
dc.contributor.otherGASTEIZKO IRAKASLEEN U.E.
dc.date.accessioned2021-11-25T17:20:46Z
dc.date.available2021-11-25T17:20:46Z
dc.date.issued2021-11-25
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/54101
dc.description42 p. : il.-- Bibliogr.: p.26-28
dc.description.abstract[EUS] Proiektu honetan haurrek ekintzaile espiritua dutela, hau garatu ahal dutela eta eskolak ikuskultura eguneroko bizitzako ikus-entzunezko produktuak behatzeko, aztertzeko eta interpretatzeko bitarteko bat izan daitekela. Hartara, haien aurrean jarrera aktiboa eta espiritu kritikoa garatzeko duen garrantzia argudiatu, arrazoitu eta kontrastatu egin da. Horren bidez, txikienak hazi eta hezi nahi dira, bizi diren gizartearekin enpatikoak, toleranteak eta konprometituak izateko aukera emango dieten balioekin. Ikerketaren helburua lortzeko Bilboko Santutxu auzoko eskola batean, Gasteizko hezkuntza eta kirol fakultateko Lehen hezkuntzako graduko Practicum III-an aurrera eraman den diseinu didaktikoa sortu da. Diseinu hau sortzeko orduan haurrak hurbil duten Bolintxu eta egunero ikusgai duten ikuskulturan oinarritu da. Diseinu hau artean, Doodle Bombing-ean, eta animazioan errotu da, hauek haurrek gertuago duten eta gehien ikusten duten ikus-kultura baliabideak baitira. Diseinu honen hasieran zuten eta amaieran duten ekintzaile espiritua aztertu egingo da. Horretarako diseinuaren hasieran eta amaieran haurrek galdetegi bat egin dute eta irakasleak etengabeko ebaluazioa egingo du. Diseinu honetan Lehen Hezkuntzan dauden laugarren mailako 25 ikasleek parte hartu dute. Diseinua aurrera eraman ondoren ikasleengan lortu nahi zen garapena lortu dela nabaria da, ikus kulturak Proiektu honetan haurrek ekintzaile espiritua dutela, hau garatu ahal dutela eta eskolak ikuskultura eguneroko bizitzako ikus-entzunezko produktuak behatzeko, aztertzeko eta interpretatzeko bitarteko bat izan daitekela. Hartara, haien aurrean jarrera aktiboa eta espiritu kritikoa garatzeko duen garrantzia argudiatu, arrazoitu eta kontrastatu egin da. Horren bidez, txikienak hazi eta hezi nahi dira, bizi diren gizartearekin enpatikoak, toleranteak eta konprometituak izateko aukera emango dieten balioekin. Ikerketaren helburua lortzeko Bilboko Santutxu auzoko eskola batean, Gasteizko hezkuntza eta kirol fakultateko Lehen hezkuntzako graduko Practicum III-an aurrera eraman den diseinu didaktikoa sortu da. Diseinu hau sortzeko orduan haurrak hurbil duten Bolintxu eta egunero ikusgai duten ikuskulturan oinarritu da. Diseinu hau artean, Doodle Bombing-ean, eta animazioan errotu da, hauek haurrek gertuago duten eta gehien ikusten duten ikus-kultura baliabideak baitira. Diseinu honen hasieran zuten eta amaieran duten ekintzaile espiritua aztertu egingo da. Horretarako diseinuaren hasieran eta amaieran haurrek galdetegi bat egin dute eta irakasleak etengabeko ebaluazioa egingo du. Diseinu honetan Lehen Hezkuntzan dauden laugarren mailako 25 ikasleek parte hartu dute. Diseinua aurrera eraman ondoren ikasleengan lortu nahi zen garapena lortu dela nabaria da, ikus kulturak eskoletan izan dezakeen garrantzia agerian utziz. Garapen hau lortu dela aztertzeko diseinuan zehar hainbat balorazio egin dira, batzuk ikertzaileak eginak, irakaslearen egunerokoa erabiliz adibidez eta beste batzuetan, aldiz ikasleek egindako ebaluazioa kontuan hartu da, koebaluazioa erabiliz. Txosten honen amaieran Gradu Amaierako Lanaren ikerketaren helburua bete ote den adierazi da, hasieran ezarritakoak lortu diren edo ez hain zuzen ere.
dc.description.abstract[ES] En este proyecto veremos que los niños y niñas pueden desarrollar el espíritu emprendedor y que la escuela puede ser, un medio para observar, analizar e interpretar los productos audiovisuales de la vida cotidiana, argumentando y contrastando la importancia de tener una actitud activa y un espíritu crítico ante ellos. Con ello se busca el crecimiento y desarrollo de los más pequeños con valores que les permitan ser empáticos, tolerantes y comprometidos con la sociedad en la que viven. Para lograr el objetivo propuesto se ha creado un diseño didáctico llevado a cabo en una escuela del barrio de Santutxu ubicado en Bilbao aprovechando el Practicum III del grado de primaria ofrecido por la facultad de Educación y Deporte de Vitoria-Gasteiz. Este diseño didáctico se ha basado en la cultura visual que es exhibida delante de los niños y en el entorno natural de Bolintxu, siendo cercana a la escuela. Este diseño se ha arraigado en el arte, específicamente en el Doodle Bombing y la animación, ya que son los recursos de la culturavisual más cercanos y vistos por los niños. En este se analizará el espíritu emprendedor que tenían al principio y al final de este diseño. Para ello, tanto al comienzo como al final de la unidad, los niños han realizado un cuestionario y el profesor/a realizará una evaluación continua. En este diseño han participado 25 alumnos de cuarto curso de primaria. Es evidente que una vez realizado el diseño se ha conseguido el desarrollo que se pretendía conseguir en el alumnado, poniendo de manifiesto la importancia que la cultura puede tener en las escuelas. Para analizar si se ha logrado este desarrollo se han realizado diversas valoraciones a lo largo del diseño didáctico, algunas de las cuales han sido realizadas por el investigador, utilizando el diario del profesor, y en otras se ha tenido en cuenta la evaluación realizada por el alumnado, utilizando la coevaluación. Al final de este informe se indica si se ha cumplido el objetivo de la investigación del Trabajo Fin de Grado y si se han alcanzado o no los establecidos inicialmente.
dc.description.abstract[EN] In this project we will see that children can develop the entrepreneurial spirit and that school can be, as a means of observing, analysing and interpreting the audio-visual products of everyday life, arguing and contrasting the importance of having an active attitude and a critical spirit before them. This seeks the growth and development of children with values that allow them to be empathetic, tolerant and committed to the society in which they live. To achieve the proposed objective, a didactic design was created and carried out at a school in Santutxu, a neighbourhood Bilbao using the Practicum III offered by the Faculty of Education and Sport of Vitoria-Gasteiz. This didactic design has been based on the visual culture that is exhibited in front of the children and in the natural environment of Bolintxu, being close to the school. This design has been rooted in art and animation, as they are the resources of cultural-visual closer and seen by children. This will analyse the entrepreneurial spirit they had at the beginning and end of this design. In order to do that, at the beginning and end of the unit, the children have completed a questionnaire and the teacher will carry out a continuous evaluation. This design involved 25 students in the fourth grade of primary. It is clear that once the design has been realized the development that was intended to be achieved in students, highlighting the importance that culture can have in schools. To analyse if this development has been achieved, various assessments have been made throughout the didactic design, some of which have been made by the researcher, using the professor's diary, and in others it has taken into account the evaluation carried out by the students, using the co-evaluation. At the end of this report it is indicated if the objective of the research of the Final Degree Work has been met and whether or not those initially established have been reached.
dc.language.isoeuses_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectpentsamendu kritikoa
dc.subjectekintzaile espiritua
dc.subjectkultura bisuala
dc.subjectTotoro
dc.subjectpensamiento crítico
dc.subjectespíritu activista
dc.subjectcultura visual
dc.subjectcritical thinking
dc.subjectactivist spirit
dc.subjectvisual culture
dc.titleHaurrak ekintzaile izateko proposamen didaktikoa irudikatzen: doodle bombing eta marrazki bizidunen bitartez, Bolintxu bizirikes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2021-06-21T07:08:26Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holder© 2021, el autor
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primariaes_ES
dc.contributor.degreeLehen Hezkuntzako Gradua
dc.identifier.gaurregister115290-768263-09
dc.identifier.gaurassign109504-768263


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record