GANDERE: Recent submissions
Now showing items 21-24 of 78
-
Altas Capacidades Intelectuales, algo más que ser inteligentes: alumnas adolescentes con Altas Capacidades Intelectuales y su autoconcepto
(2020-06-22)En el presente trabajo se ha ahondado en la realidad de las adolescentes con Altas Capacidades Intelectuales (AACC) con especial atención al desarrollo del autoconcepto. Para ello, se ha realizado un estudio descriptivo ... -
Impact of Interactive Learning Environments on Learning and Cognitive Development of Children with Special Educational Needs: a Literature Review
(Frontiers Media, 2021-04-29)Children with special educational needs (SEN) achieve lower educational levels than their peers without special needs, leading to a higher risk of social exclusion in the future. Inclusive education aims to promote learning ... -
Liderazgo y eficacia escolar en centros de primaria de la Comunidad Autónoma Vasca.
(2021-06-01)La investigación sobre liderazgo escolar pone en evidencia la relación existente entre el liderazgo de la dirección escolar y los resultados académicos del alumnado. La finalidad del presente estudio ha sido conocer el ... -
Pedagogy of paradox: discovering the role of drama-facilitator in the secondary school classroom
(Taylor & Francis, 2021-02-17)This article describes elements of research that were carried out in four secondary schools in Spain’s Basque Country—particularly concerning the role of facilitator in the study’s framework. This research studied the ...