GANDERE: Recent submissions
Now showing items 5-8 of 78
-
Detecting Areas of Improvement in Secondary Education: Listening to Management Teams and Teachers
(Universidad Pedagógica Nacional (Colombia), 2024-04-01)The general aim of this research study is to detect needs and possible areas of improvement in the Basque education system. To this end, this paper describes and compares the discourses of different informants, using a ... -
Usos y beneficios de las redes sociales para gestionar la identidad trans. Claves para comprender el desarrollo identitario del alumnado de educación superior
(Universidad de Murcia, 2024-01-06)El uso de las redes sociales entre las personas trans para explorar su identidad y buscar apoyos está creciendo; sin embargo, la literatura educativa española todavía presenta serias lagunas sobre la comprensión de este ... -
Disdainful Hookups: a Powerful Social Determinant of Health
(Springer, 2023-08)The health consequences of gender violence, a global health and social problem, are increasingly studied. Among its roots, research has identified a coercive dominant discourse imposing the idea that masculinities and ... -
Ikerketa-ekintzaren bitartez ebaluazio hezigarria egiteko prozesu bat sortzen Lehen Hezkuntzan
(Servicio Editorial de la Universidad del País Vasco/Euskal Herriko Unibertsitatearen Argitalpen Zerbitzua, 2022)Aurkezten dugun ikerketa-lanaren helburua Euskal Autonomia Erkidegoko Lehen Hezkuntzako ikastetxe publiko batean ikasleen ebaluazio-sisteman ezartzen diren praktikak berrikustea eta hobetzea da, bidenabar, hezkuntza-hobekuntzarako ...