Show simple item record

dc.contributor.advisorAguirregoitia Martínez, Amaia
dc.contributor.authorNúñez García, Irene
dc.contributor.otherF. EDUCACION - BILBAO
dc.contributor.otherBILBOKO HEZKUNTZA F.
dc.date.accessioned2023-02-20T16:59:56Z
dc.date.available2023-02-20T16:59:56Z
dc.date.issued2023-02-20
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10810/59972
dc.description.abstract[EN] Learning content through a second language is a challenging task for students and teachers. Information and communication technologies such as Augmented Reality (AR) provide means to facilitate learning. The main goal of this work is to assess the effectiveness of AR to teach Social Science in a Content and Language Integrated Learning (CLIL) context in Primary Education. Additionally, students' use of technologies and students' and teachers' opinions about AR as a teaching tool are analysed. The results indicate that AR fostered learning in most of the activities and that both students and teachers supported the use of technology.es_ES
dc.description.abstract[EU] Edukiak bigarren hizkuntza baten bidez ikastea erronka handia da ikasleentzat eta irakasleentzat. Informazioaren eta komunikazioaren teknologiek, hala nola errealitate areagotuak (EA), zeregin hori errazten dute. Lan honen helburu nagusia Lehen Hezkuntzako Atzerriko hizkuntzen eta edukien ikasketa integratuaren (CLIL) testuinguruan EAren eraginkortasuna ebaluatzea da. Horrez gain, ikasleek teknologien inguruan egiten duten erabilera eta ikasleek eta irakasleek EA irakaskuntza-tresna gisa erabiltzeari buruz dituzten iritziak aztertu dira. Emaitzek adierazten dute ikasleek hobekuntza nabarmena egin dutela jarduera gehienetan, eta bi taldeak ikasgelan teknologia erabiltzearen alde agertu dira.es_ES
dc.description.abstract[ES] El aprendizaje de contenidos en una segunda lengua es un reto para alumnado y profesorado. Las tecnologías de la información y la comunicación, como la Realidad Aumentada (RA), facilitan esta tarea. El objetivo principal del trabajo es evaluar la eficacia de la RA en un contexto de Aprendizaje Integrado de Contenidos y Lenguas (AICLE) en Educación Primaria. Además, se analiza el uso que hace el alumnado de las tecnologías y las opiniones de alumnado y profesorado sobre el uso de la RA como herramienta de enseñanza. Los resultados indican que el alumnado mejoró significativamente en la mayoría de las actividades y que ambos colectivos están a favor del uso de la tecnología en el aula.es_ES
dc.language.isoenges_ES
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/3.0/es/
dc.subjectrealidad aumentadaes_ES
dc.subjectAICLEes_ES
dc.subjectciencias socialeses_ES
dc.subjectEducación Primariaes_ES
dc.subjecttecnología educativaes_ES
dc.subjecterrealitate areagotuaes_ES
dc.subjectCLILes_ES
dc.subjectgizarte zientziakes_ES
dc.subjectLehen Hezkuntzaes_ES
dc.subjecthezkuntza-teknologiakes_ES
dc.subjectaugmented realityes_ES
dc.subjectCLILes_ES
dc.subjectsocial sciencees_ES
dc.subjectPrimary Educationes_ES
dc.subjecteducational technologyes_ES
dc.titleDesign and implementation of a lesson using augmented reality to teach social science in a primary clil classroom contextes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis
dc.date.updated2022-06-02T13:14:15Z
dc.language.rfc3066es
dc.rights.holderAtribución-NoComercial (cc by-nc)
dc.contributor.degreeGrado en Educación Primaria Trilingüees_ES
dc.identifier.gaurregister122315-914150-09
dc.identifier.gaurassign119930-914150


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Atribución-NoComercial (cc by-nc)
Except where otherwise noted, this item's license is described as Atribución-NoComercial (cc by-nc)